نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها

عدم نظارت های مجلس فرصت های درآمدی زیادی را از شهرداری ها و دهیاری ها گرفته است

حسن رمضانی نماینده استان بوشهر عضو شورای عالی استانها در نشست با رییس مجلس و کمیسیون اقتصادی گفت: عدم نظارت های مجلس فرصت های درآمدی زیادی را از شهرداری ها و دهیاری ها گرفته است.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی شورای عالی استانها؛ نماینده استان بوشهر در نشست هم اندیشی اعضای شورای عالی استانها با ریاست مجلس شورای اسلامی که در ساختمان مشروطه و با حضور رییس کمیسیون اقتصادی و رییس فراکسیون شوراها برگزار شد، به بیان برخی از انتظارات این شورا از مجلس پرداخت.

حسن رمضانی با اشاره به سه کارکرد اصلی مجلس،کارکرد نمایندگی،کارکرد قانونگذاری و کارد نظارتی، از تمرکز بیش از حد نمایندگان به قانونگذاری انتقاد کرد و گفت: غفلت نمایندگان از کارکرد مهم نظارتی خود، یکی از ایرادات اساسی به مجلس است.

وی افزود : مجلس در این سالها به یک ماشین تصویب قوانین تبدیل شده است و در موضوعات مختلف شاهد تورم قوانینی هستیم که عملا نظارتی بر اجرای صحیح آنها صورت نمی گیرد.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استانها در ادامه سخنان خود از عملکرد نظارتی کمیسیون اقتصادی مجلس انتقاد کرد و گفت: نظارت بر اجرای قوانین مالیاتی یکی از اولویت های نظارتی این کمیسیون است که بی توجهی به آن موجب آسیب جدی به درآمد شهرداری های و دهیاری ها به ویژه در حوزه درآمد قانون مالیات بر ارزش افزوده شده است.

حسن رمضانی در این نشست با نقد صحبت های پور ابراهیمی،رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار داشت: چرا این کمیسیون بر قانونی که نیمی از منبع درآمدهای مالیاتی دولت و مهمترین منبع درآمدی شهرداری هاست و بیش از ۱۲ سال از اجرا و اصلاح آن می گذرد نتوانسته است نظارت مطلوبی داشته باشد؟! نظارتی که می‌تواند موجب رشد درآمدی و بهبود خدمات شهری و روستایی در کشور گردد.

نماینده استان بوشهر در ادامه سخنان خود، عدم نظارت بر اجرای احکام برنامه ششم توسعه را نیز از دیگر موارد انتقادی بر مجلس و کمیسیون اقتصادی دانست و گفت: متاسفانه علی رغم آنکه شش سال از اجرای برنامه ششم توسعه می گذرد هنوز بسیاری از ظرفیت های قانونی این برنامه اجرا نمی شود،ظرفیت هایی که می توانست به توسعه پایدار و درآمد شهر و روستاها کمک کند.

رمضانی در پایان صحبت های خود با اشاره به تدوین برنامه هفتم توسعه، از مجلس و دولت خواست تا با آسیب شناسی برنامه های قبلی، مباحث مربوط به درآمد شهرداری ها و دهیاری ها را به شکل کاربردی و اجرایی دنبال نمایند.