استاندار بوشهر:

۹۳۹ طرح در استان افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود

استاندار بوشهر گفت: ۹۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی در هفته دولت در بوشهر افتتاح و عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

به گزارش جنوب استان احمد محمدی‌زاده عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان با گرامیداشت هفته دولت به پروژه‌هایی که قرار است افتتاح و با آغاز عملیات آنها آغاز شود اشاره کرد و اظهار داشت: در هفته دولت امسال، شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۸۸۸ طرح عمرانی در سطح استان بوشهر هستیم.

وی بیان کرد: از این تعداد ۷۰۵ طرح به ارزش ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان افتتاح و عملیات اجرایی ۱۸۳ طرح با اعتبار ۴ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز می‌شود که نسبت به سال گذشته با افزایش ۵۰ درصدی همراه است.
استاندار بوشهر با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، شاهد آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۵۱ طرح هستیم خاطر نشان کرد: از این تعداد طرح، عملیات اجرایی ۱۵ طرح اقتصادی بزرگ شامل ۴ پتروشیمی به ارزش ۱۵ هزار میلیارد تومان و ۹٫۵ میلیارد دلار آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در این راستا ۳۶ طرح اقتصادی به ارزش یک‌هزار و ۱۱۸ میلیارد تومان به مرحله بهره‌برداری می‌رسد.

 

 احمد محمدی‌زاده در جلسه برنامه‌ریزی و توسعه استان با بیان اینکه امسال تحول مهمی در عرصه اشتغال‌زایی بر اساس ظرفیت‌های استان ایجاد می‌شود اظهار داشت: از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه تسهیلات اشتغال‌زایی مصوب شد و از این محل ۶۲ هزار میلیارد تومان در کشور تصویب شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات اشتغال‌زایی بر اساس ۵۰ درصد میزان جمعیت و ۵۰ درصد نرخ بیکاری در شهرستان‌های ۱۰ گانه استان توزیع می‌شود افزود: طرح‌های تولید انرژی خورشیدی، صنایع دستی، کارآفرینی به ویژه در حوزه دانش‌بنیان در اولویت است.

محمدی‌زاده با اشاره به تعیین سهم اعتبارات اشتغال‌زایی نهاد‌های کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی بیان کرد: در این راستا سهم شرکت‌های دانش‌بنیان و زنان سرپرست خانوار، هنرمندان، کارآفرینان، حوزه گردشگری و دیگر بخش‌ها به دستگاه‌های متولی اعلام شده است.

وی از تصویب طرح جامع سلامت استان خبر داد و بیان کرد: بر اساس تدوین برنامه راهبردی ارتقای سلامت ۸ محصول کشاورزی در کشور گوجه‌فرنگی به عنوان سهم استان بوشهر تعیین شده است.

استاندار بوشهر باتأکید بر توجه به کیفیت تولید محصول گوجه‌فرنگی گفت: استان بوشهر در تولید محصول گوجه‌فرنگی جایگاه مهمی دارد به‌گونه‌ای که سالانه ۷۰۰ هزار تن محصول خارج از فصل در استان تولید می‌شود.