مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان

اقدامات شاخص بنیاد مسکن بوشهر در یک سال اخیر

علیرضا مقدم مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: براساس بررسی های انجام شده عملکرد جهادی این اداره کل در یک سال فعالیت دولت مردمی سیزدهم در مقایسه با چهار سال قبل آن ( ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹) با فاصله زیاد برتری دارد.

به گزارش جنوب استان علیرضا مقدم در نشست با اصحاب رسانه از طرح‌های هفته دولت و اعتبارات اختصاص یافته در بخش روستایی و عمران روستایی گفت و افزود: از محل اعتبارات عمران روستایی و بهسازی معابر روستایی در مجموع ۱۸۲  میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که همه این طرح‌ها درهفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی ادامه داد: از جمله این طرح‌ها اجرای آسفالت شبکه معابر است که با مشارکت ۹۵ میلیارد تومانی دهیاری‌ها اتفاق افتاده و ۲۰ میلیارد تومان نیز از این اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای روستا‌های در معرض خطر سیلاب اختصاص داده شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از تخصیص ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیر رایگان به روستا‌های استان خبر داد و افزود: چیزی بیش از این اعتبار هم از محل اعتبارات آلایندگی و دهیاری‌ها تخصیص داده شده است که یک میلیون و ۴۰۰ هزار متر مربع از طریق این اعتبار آسفالت شده است.

به گفته وی، این اعتبار در ابتدای امسال ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان بود که با پیگیری به ۹۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسید.

مقدم می‌گوید: ایمن سازی روستا‌های در معرض سیلاب از جمله برنامه‌های بنیاد مسکن است که در سال ۱۴۰۰ در ۱۸۶ روستا این مشکل را داشته‌ایم و از هفته دولت پارسال تا کنون ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای کنترل سیلاب در ۱۶ روستا در نظر گرفته شده است که شماری از طرح‌ها از جمله در شهرستان تنگستان به بهره برداری رسیده و این در حالی است که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ در مجموع فقط ۵۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای ایمن سازی ۴۵ روستا اختصاص داده شده بود.

وی از اختصاص ۶۴ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت اجتماعی شرکت ملی نفت به روستا‌ها خبر داد و افزود: این در حالی است که از سال ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۹ مجموع طرح‌های هادی از محل اعتبارات نفت ۳۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه مقاوم سازی مسکن روستایی، گفت: دولت مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در روستا‌ها را برنامه‌ریزی کرده است که با افزایش تسهیلات به ۲۰۰ میلیون تومان و با سود ۵ درصد توزیع این اعتبارات برای شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت آغاز خواهد شد.

وی افزود: سهم استان بوشهر از این طرح در سال ۱۴۰۱ تا کنون ۲ هزار و ۳۸۰ فقره تسهیلات بوده که تا امروز ۲ هزار فقره آن انعقاد قرارداد شده و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.