استاندار بوشهر

مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در قبال مناطق پیرامونی، قانون شود

استاندار بوشهر گفت: با توجه به تاثیر مشکلات و آسیب های صنایع بزرگ برای مناطق پیرامونی، مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع برای انجام وظایف خود در قبال مردم این مناطق باید به قانون تبدیل شود.

به گزارش جنوب استان روابط عمومی استانداری بوشهر روز سه شنبه به نقل از احمد محمدی زاده در نشست با اعضای فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب کشور در مجلس شورای اسلامی که با حضور رئیس مجلس برگزار شد افزود: همچنین انتقال حساب‌های بانکی شرکت‌های بزرگ به محل فعالیت‌های آنها در استان‌ها از جمله ضرورت‌هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: قانونی کردن به کارگیری ۵۰ درصد نیروهای بومی در شرکت‌ها بویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی وسپرده گذاری شرکت‌های بزرگ نفتی در بانک‌های استان‌ها برای پرداخت تسهیلات و رونق بخشیدن به حوزه تولید و اشتغال در بخش‌های مختلف از جمله دیگر الزاماتی است که صنایع در راستای توسعه مناطق پیرامونی و میزبان خود باید مورد توجه قرار دهند.

محمدی زاده گفت: همچنین متناسب سازی بودجه عمرانی استان‌ها با سهم آنها در کسب مالیات‌های استانی از جمله دیگر مواردی است که باید از سوی صنایع مستقر در استان بوشهر مورد توجه قرار گیرد.

استاندار بوشهر: مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در قبال مناطق پیرامونی، قانون شود

فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب کشور روز گذشته برای رسیدگی به ۲ لایحه مهم برنامه هفتم توسعه و بودجه ۱۴۰۲ با هدف شناسایی مهمترین چالش‌ها و موانع توسعه استان‌ها در حوزه اقتصادی سیاسی فرهنگی و اجتماعی برگزار شد.

شناسایی پروژه های مشترک بین استان‌های بوشهر، خوزستان، فارس و هرمزگان، شناسایی نیازهای فوری این استان برای حل مسائل و مشکلات، شناسایی ظرفیت‌های بالقوه استان در عرصه‌های توسعه از جمله محورهای این نشست بود.

فراکسیون پیشرفت و توسعه جنوب کشور شامل استان‌های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد است.