معاون استاندار بوشهر خبر داد:

افزایش ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های بوشهر

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: در مجموع در دولت‌های قبل، ۸۶ هزار مترمکعب آب شیرین کن افتتاح شده بود و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم بنا داریم آبشیرین کن‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۰۵ هزار مترمکعب تعریف شده را اجرایی کنیم.

به گزارش جنوب استان محمدهادی رستمیان روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: به مناسبت هفته دولت، علاوه بر ۷۰۵ پروژه‌ای که افتتاح می‌شود،  ۱۸۳ پروژه با ارزش بیش از ۴۱۰۰ میلیارد تومان نیز کلنگ زنی خواهد شد.

وی در خصوص مشکل آب استان تصریح کرد: مشکل تامین آب، مشکلی دیرباز در استان بوشهر است و تلاش‌هایی هم صورت گرفته است، در مجموع در دولت‌های قبل، ۸۶ هزار مترمکعب آب شیرین کن افتتاح شده بود و بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم بنا داریم آبشیرین کن‌هایی با ظرفیت بیش از ۱۰۵ هزار مترمکعب تعریف شده را اجرایی کنیم که در زمانی مناسب در آینده‌ای نزدیک وارد مدار خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بابیان اینکه میزان صادرات مواد خام از مولفه‌های جامعه توسعه یافته و در حال توسعه است، تصریح کرد: بعد از سفر ریاست جمهوری و در ابتدای سال ۱۴۰۱ شروع عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی شمال استان را شاهد بودیم که تاثیر بزرگی در توسعه یافتگی استان خواهد داشت و در حوزه راه، آموزش، درمان، بنادر و دریانوردی تلاش‌های خوب، جامع و سازنده‌ای صورت گرفته است.

رستمیان یادآور شد: شغل و معیشت مردم استان بوشهر به دلیل همجواری با ساحل از دیرباز با دریا و دریانوردی گره خورده است؛ باتکیه بر توسعه متوازن و طرح آمایش سرزمین برنامه‌ریزی کامل و جامع در حوزه اقتصاد دریامحور بندر دیّر صورت گرفته است.

این مقام مسئول با اشاره فاصله کوتاه بندر دیّر تا کشور قطر تصریح کرد: شروع عملیات اجرایی چهار اسکله با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان، ساماندهی محوطه بندر و نصب دستگاه ایکس ری با ارزش بیش از ۵۰ میلیارد تومان از جمله اقدامات در راستای توسعه این بندر در هفته دولت بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار با بیان اینکه در بندرریگ شناورهای تجاری و صیادی مردم به گل نشسته بود، افزود: برای حل این معضل به‌طور طبیعی و با جزر و مد دریا یک ماه زمان می‌برد اما پس از بازرسی میدانی لایروبی این بندر در دستور کار قرار گرفت و در هفته دولت آغاز عملیات لایروبی آغاز خواهد شد.