بیمارستان کنگان

مصوبه روی زمین مانده »معین نفت« برای بیمارستان کنگان اجرا شود

اجرای کامل مصوبه روی زمین مانده معین نفت برای بیماررستان کنگان به عنوان خواسته عمومی مردم شهرستان کنگان از رئیس جمهور می باشد.

به گزارش هفته نامه استانی ثلاث جنوب ،  براساس  بند ۸ از مصوبات هیات وزیران در جلسه مورخ ۲۷ بهمن ۱۳۸۹ با شماره : ۲۹۹۱۱۳/۴۶۲۶۹ که در مرکز استان بوشهر برگزار شد و به جناب آقای قلعه بانی، معاون اسبق وزیر نفت، نیز اعلام شد، به این شرح است:  »تعین بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان بیمارستان معین صنعت نفت و تجهیز آن توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس…«

 

در ادامه این متن و از جهت یادآوری به موضوع مهم و حیاتی حوزه درمان، به شکل ویژه بیمارستان امام خمینی کنگان پرداخته ایم.

لازم به یادآوری است که بخشی از این محتوی مربوط به پیگیری های اخیر دکتر موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر و مجموعه فرمانداری شهرستان و امام جمعه کنگان، شورای اسلامی شهرستان همچنین فعالین اجتماعی و رسانه های شهرستان می باشد که در چند مرحله رسانه ای شد. حسب پایش آماری و مستندات  پذیرش و بستری بیماران، ارائه انواع خدمات درمانی سرپایی، بستری و پاراکلینیک بیمارستان امام خمینی کنگان، اکثریت غالب مشمول مراجعین قطب صنعت و شرکت های وابسته نفت و گاز در منطقه و خانواده محترم ساکن آنان در شهرستان کنگان و شهرهای همجوار می باشد . از آنجایی که بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان به عنوان سانتر جنرال و قطب درمان جنوب استان، اولین و نزدیک ترین  مرکز ارجاع سامانه MCMC (مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث) و حلقه اصلی در زنجیره مدیریت بحران و پدافند غیر عامل منطقه، وظیفه پذیرش بیماران و پوشش بیمارستانهای مجاور را دارد، بسیار به جا و منطقی است که زیرساختهای درمانی و تجهیزات پزشکی و ساختمانی آن در حد پاسخگویی و انجام وظیفه خدمت رسانی، تقویت و کارایی داشته باشد.نظر به نص صریح مصوبات عنوان شده فوق، لازم است وزارت نفت با عاملیت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ، ضرورت توجه و رسیدگی فوری برای رفع نواقص و کمبودها را مد نظر قرار دهد و نسبت به اجرای این مصوبه عام المنفه تسریع بخشد.

 

دکتر احمدی نماینده مردم شهرستان های کنگان، دیر، جم و عسلویه در  مجلس: اجرای مصوبه معین نفت برای بیمارستان کنگان، رضایتمندی مراجعین را افزایش می دهد

دکتر موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در گفتگو با ثلاث جنوب اظهار کرد: بیمارستان امام خمینی کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر حجم بسیار بالایی از مراجعین یک منطقه بزرگ جغرافیایی را در جنوب استان بوشهر و بخش هایی از استان هرمزگان و استان فارس را پوشش می دهد.  مشکلاتی که امروز این بیمارستان با آن دست به گریبان است قابل حل است. با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از مراجعین به بیمارستان کنگان از کارکنان صنعت است می طلبد که مدیران صنعت نفت مصوبه معین نفت برای این مرکز درمانی را ان شاءالله اجرایی کنند تا طیف عظیمی از مراجعین به بیمارستان کنگان از آثار آن برخوردار شوند.

 

فرماندار کنگان: مصوبه روی زمین مانده معین نفت باید برای بیمارستان کنگان اجرایی شود

سیدعلی پاکنژاد، اظهار داشت: شهرستان کنگان در منطقه صنعتی است و اغلب جمعیت آن مهاجر هستند و باید خدماتی مناسب به آنها ارائه دهیم. اگر بتوانیم از ظرفیت فازهای مستقر در شهرستان کنگان استفاده کنیم مشکلات همه حوزه ها حل می شود.  امروز زیبنده شهرستان کنگان نیست که در بحث مسائل بهداشتی و بیمارستان امام خمینی(ره)که قطب درمان جنوب استان بوشهر، بلکه شمال استان هرمزگان و جنوب استان فارس است با مشکلات  و کمبودها مواجه باشند. مردم ما قانع و صبور هستند و از صنعت به خوبی میزبانی کرده اند که باید قدردان آنها باشیم. در دولت های مختلف کارهای خوبی صورت گرفته است اما کفاف جمعیت و مردم نیست. سال ها است که تصویب شده بیمارستان کنگان معین نفت باشد اما این مصوبه روی کاغذ مانده است و هیچ اتفاقی نیفتاده است.  وی خاطرنشان کرد: اغلب بیماران کرونایی بیمارستان کنگان و مراجعه کنندگان به آزمایشگاه ها نیروهای شرکتی هستند و انتظار است حداقل تست های کرونا در اختیار شبکه بهداشت و بیمارستان امام خمینی قرار دهند. آمبولانس های در اختیار بیمارستان کنگان واقعا فرسوده است در حالی که به آمبولانس های مجهز به آی سی رو نیاز داریم.  وی با تقدیر از خدمات نفت برای شهرستان کنگان، ابراز کرد:  با این حال نباید کاری کنیم که مردم از دولت و وزارت نفت ناامید شوند.

 

امام جمعه کنگان: از دولت انقلابی، انتظار اجرای مصوبه معین نفت برای بیمارستان کنگان داریم

حجت الاسلام محمود محمودی امام جمعه کنگان در گفتگو با هفته نامه استانی ثلاث جنوب عنوان کرد: به عنوان مطالبه عموم مردم کنگان از دولت انقلابی آیت الله رئیسی انتظار می رود که مصوبه روی زمین مانده »تبدیل بیمارستان امام خمینی کنگان به بیمارستان معین نفت« را به شکل عاجل اجرایی نماید. انتظار می رود در سفر پیش روی رئیس محترم جمهور به استان بوشهر، یکی از اقدامات عاجل که نیاز هست اجرایی شود، همین مصوبه باشد.

 

رئیس شورای شهرستان کنگان: اجرای مصوبه معین نفت برای بیمارستان امام خمینی، خواست عموم مردم کنگان است

ابوذر حسین پور رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار کرد: در حوزه درمان بایستی بگویم به رغم اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان قطب درمان جنوب استان بوشهر (چهار شهرستان جنوبی ) و محل رجوع بیمارانی مربوط به بخش هایی از استانهای فارس و هرمزگان است و در عین حال ارائه دهنده بیشترین حجم خدمات به صنعت است ، سالیان متمادی است که از مصوبه بر زمین مانده ” بیمارستان معین نفت” می گذرد و متاسفانه از جهت نرم افزاری و سخت افزاری و امکانات و سرمایه انسانی همچنان خود نیازمند درمان است.  بدیهی است اجرا و تحقق مصوبه ” بیمارستان معین نفت” بمعنای حقیقی آن و نیز افزایش و توسعه خدمات و امکانات و نیز جذب نیروی انسانی متخص در حوزه های مختلف می تواند تسکینی بر دردهای مردمان این خطه و این قطب بزرگ درمانی باشد ( چه کنم که شرم اجازه نمی دهد بگویم قطب درمان در سایه سار بی عدالتی و کم توجهی صنعت و نهادهای مرتبط از چه مشکلات ریز و پیش پا افتاده ای رنج می برد).

 

مشاور نماینده مجلس: بیمارستان کنگان حجم بالایی از مراجعین را پوشش می دهد

عباس تبرکی مشاور نماینده مردم جنوب استان بوشهر نیز چندی پیش در خصوص مشکلات بیمارستان امام خمینی کنگان به هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت بود:  از چند سال قبل که بنده خود فرماندار شهرستان کنگان بودم[ زمستان ۱۳۸۹ ]، مصوبه هیات دولت  مبنی بر اینکه بیمارستان امام خمینی کنگان به عنوان  بیمارستان معین نفت قلمداد شد و مصوب گردید. بیمارستان امام خمینی کنگان سال ها قبل برای جمعیت پیش بینی شده آن زمان ( در حدود ۲۵ هزار نفر) پیش بینی شده بود. امروز علی رغم اینکه بیمارستان امام خمینی توسعه پیدا کرده و تجهیزاتی که در طول این سال ها نیز وارد آن شده اما همچنان امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی و کادر درمانی این مرکز درمانی با  جمعیت منطقه و مراجعین به آن همخوانی ندارد. برای رفع این موارد نیاز هست هم وزارت نفت و رفاه ورود کند و هم وزارت بهداشت پای کار باشد تا ان شاءالله این مشکلات کاهش یابد و همسان سازی در جنوب استان اتفاق بیفتد. بیمارستان کنگان هم اکنون حجم بسیار بالایی از مراجعین را پوشش می دهد که واقعا همه ما می دانیم در توان و ظرفیت آن نیست. بخشی از این مراجعین به شکل مستقیم یا غیر مستقیم متعلق به خانواده بزرگ و پر تلاش صنعت است.

 

 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس:   ما و همکارانمان همواره از خدمات بیمارستان کنگان بهره مند هستیم

ثلاث جنوب در گفتگو با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در تاریخ ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ :  با توجه به وجود مصوبه ای تحت عنوان بیمارستان کنگان به عنوان معین نفت که حدود یک دهه روی زمین مانده و چنانچه اجرایی شود می تواند بخش قال توجهی از مشکلات و نیازمندی های این مرکز درمانی را رفع کند، چه رویکردی در قبال این مصوبه[ که در زمستان ۱۳۸۹ توسط هیات دولت مصوب شد] ، خواهید داشت؟   مدیرعامل سازمان منطقه ویژه انرژی پارس در این خصوص پاسخ داد: طبق اطلاعات و گزارشاتی که در اختیار دارم، بخشی از مفاد این مصوبه اجرا شده است اما آن بخشی از مصوبه که اجرا نشده حتما و طبق وظیفه، پیگیری میکنیم که اجرایی شود.  بلاخره مصوبات دولت وقت برای ما به عنوان قانون و مقرره می باشد و مکلف به اجرای آن هستیم و ان شاءالله پیگیری میکنیم که انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که در مجموعه نفت، آیا بیمارستان امام خمینی کنگان را به عنوان بیمارستان معین نفت می شناسند و قبول دارند؟ گفت: بله . ما و همکاران ما همواره از خدمات این بیمارستان( امام خمینی کنگان] بهره مند هستیم ؛ ما نیز از این بابت ممنون مدیریت و پرسنل زحمت کش بیمارستان کنگان هستیم و آنچه قانون تعیین کرده و وظیفه ماست حتما انجام خواهیم داد. بالاترین شان برای هر مسئولی در هر جایگاهی، خدمت کردن است و ما آمده ایم که با افتخار نوکری مردم را انجام دهیم. هر کاری که در این راه برای آسایش و رفاه مردم از دستمان بر بیاید ، قطعا دریغ نخواهیم کرد./

 

گفتنی است که اجرای کامل مصوبه معین نفت برای بیمارستان کنگان فقط یکی از مطالبات شهروندان شهرستان کنگان از رئییس جمهور است. رفع کامل و بدون اما و اگر نیازمندی های این مرکز درمانی به عنوان خواسته عمومی مردم شهرستان از رئیس جمهور محترم مطرح است. تبدیل فرمانداری کنگان به فرمانداری ویزه، احداث یک بیمارستان جدید با امکانات کامل تر ، تقویت زیر ساخت های آب، جذب نیروهای بومی در صنایع منطقه، استفاده از نیروهای بومی در بدنه مدیریتی استان و صنعت و… از جمله دیگر خواسته های مردم شهرستان کنگان است.

**

خبرنگار: مصطفی صفایی