استاندار بوشهر:

شرکت شهرک‌های کشاورزی منابع اعتباری استان بوشهر را پس دهد

استاندار بوشهر گفت: شکایت خود را از شرکت شهرک های کشاورزی اعلام می‌کنیم که منابع ما را در اختیار گرفته و پس نمی دهد.

به گزارش جنوب استان  احمد محمدی‌زاده جمعه‌شب در نشست شورای اداری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بزرگی در زمینه‌های مختلف از جمله صنعت، انرژی، کشاورزی، آبزی‌پروری، خرما و…. است.

وی با اشاره به تولید هزار مگاوات برق هسته‌ای در استان بوشهر بیان کرد: با راه‌اندازی فازهای دوم و سوم نیروگاه اتمی بوشهر، میزان تولید برق هسته‌ای در این استان سه برابر می‌شود.

استاندار بوشهر با اشاره به ارتزاق ۵۰ هزار خانوار استان از طریق تجارت و بازرگانی تصریح کرد: یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر داشتن طولانی‌ترین مرز دریایی خلیج‌فارس است.

وی اجرای آب‌شیرین‌کن با ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر را اقدامی مهم و اثرگذار دانست و اضافه کرد: هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه می‌شود که می‌تواند تا سه هزار میلیارد تومان افزایش یابد.

محمدی‌زاده بر تسریع اجرای خط ریلی بوشهر و آزاد راه بوشهر به شیراز تأکید کرد و افزود: تأمین اعتبار جاده‌های ساحلی بوشهر از سوی وزارت نفت باید دنبال شود.

وی ادامه داد: دو جاده ساحلی بوشهر به گناوه و دیر به بوشهر با اعتبارات نفت اجرایی شده که تأمین اعتبار آنها برای تکمیل این محورهای مواصلاتی که به جاده مرگ تبدیل شده لازم است در دستور کار وزارت نفت قرار بگیرد.

استاندار بوشهر تخصیص یک تا ۳ درصد درآمدهای صنایع به حوزه مسئولیت‌های اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و افزود: باید این مهم قانونی شود تا مشکلات محیط‌های پیرامونی صنایع در بخش‌های مختلف برطرف شود.

وی ملزم شدن صنایع در تأمین مایحتاج غذایی خود از صنایع مستقر در استان بوشهر را یک ضرورت دانست و افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی صنایع امری مهم و ضروری است.

محمدی‌زاده بیان کرد: همه مصوبات رئیس جمهور برای استان بجز دو مصوبه که بودجه آن متمرکز در وزارت خانه بوده محقق شده و در اینجا لازم می دانم شکایت خود را از شرکت شهرک های کشاورزی اعلام دارم که منابع ما را در اختیار گرفته و پس نمی دهد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه منابع مالیاتی ما در سال جاری حدود ۱۳ هزار میلیارد می‌باشد، افزود: ما درخواست اعتباری از دولت نداریم فقط منابع و درآمدهای مالیاتی مان را به ما پس بدهید تا استان را راهبری کنیم.

وی با درخواست اینکه صنعت را وادار کنید که منابع خود را در بانک‌های استان سپرده گذاری کنند، اضافه کرد: سپرده گذاری منابع صنعت در بانک‌های پایتخت باعث افزایش املاک شده است که لازم است به آنها ابلاغ شود منابع را به استان منتقل کنند تا رونق اقتصادی شکل گیرد.