معاون عمرانی استاندار بوشهر:

تکمیل آزاد راه شیراز – بوشهر از مطالبات مردم این استان است

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با توجه به نقش و اهمیت کریدورهای بزرگراهی و ارتباطی در ایمنی سفر و کوتاه شدن مسیر تکمیل آزاد راه شیراز - بوشهر از مطالبات به حق مردم این استان است.

محمد هادی رستمیان روز جمعه در نشست شورای اداری استآن بوشهر  که با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد افزود:  احداث آزاد راه‌ها و بزرگ راه‌ها بعنوان یک سرمایه ملی به شمار می روند و در همین ارتباط تکمیل آزاد راه شیراز – بوشهر باید در اولویت قرار گیرد

وی همچنین بر ضرورت توسعه زیرساخت‌های بندری در بندر بوشهر و ایجاد زیرساخت لازم برای پهلو گیری کشتی های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر که نقش مهمی در رونق اقتصادی این بندر دارد نیز تاکید کرد.

رستمیان با بیان اینکه نهضت جهش تولید مسکن از اولویت‌های دولت سیزدهم به شمار می رود  اضافه کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده سهم سالانه استان بوشهر برای احداث مسکن ۱۰ هزار و ۷۲۶ واحد تعیین شده است که امروز با اقدامات جهادی دولت تاکنون عملیات اجرایی ۱۲هزار و ۲۷۶ واحد در استان آغاز شده و این رقم بیش از سهمیه مصوب استان بوشهر به شمار می رود.

وی برطرف کردن مشکل تامین آب در نقاط مختلف استان بوشهر را از دیگر اولویتهای استان بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: در همین ارتباط در یک سال عمر دولت سیزدهم ظرفیتهای جدید آب شیرین کن در استان ایجاد و بخشی دیگر نیز در دست مطالعه است که از جمله آنها آب شیرین کن پنج هزار مترمکعبی عسلویه،یک هزار و و ۵۰۰ مترمکعبی اخند، سه هزار و ۷۵۰ مترمکعبی دیر، هشت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی آبپخش و سعدآباد و یکصد هزار مترمکعبی بوشهر از جمله مهمترین اقداماتی است که در این مدت انجام شده است.

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: همچنین در زمینه توسعه مناطق ویژه اقتصادی استان نیز در یکسال گذشته اقدامات مهمی صورت گرفت که از جمله این اقدامات پروژه منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر است که بعد از سفر دولت به استان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: این منطقه ویژه اقتصادی استان که بیش از چهار هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان می تواند آورده برای استان داشته باشد فرصتی برای صنایع بالا، پایین و میان دست است.

رستمیان گفت: در زمینه احداث سدها سد باهوش ازجمله مهمترین سدهای استان است که اجرای آن نقش مهمی در برطرف کردن مشکل  آبیاری نخیلات تنگستان برعهده دارد.

وی توسعه سیستمهای آبیاری تحت فشار را از دیگر اولویت های استان برای کمک به بخش کشاورزی عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: با توجه به حجم پروژه های قابل افتتاح و مورد بهره بردار ی در استان آینده درخشانی برای رشد و توسعه اقتصادی و عمرانی دراستان پیش بینی می شود.

فرماندار بوشهر گفت: لایروبی اسکله های روستاهای هلیله و بندرگاه، ایجاد استادیوم ورزشی در این روستاها که در مجاورت نیروگاه اتمی بوشهر قرار دارند در راستای نشاط اجتماعی جوانان منطقه، ساخت بیمارستان فوق تخصصی قلب از جمله درخواستهای مردم این  منطقه است.

صالح رحیمی افزود: گذر سر تُل به تنگک از جمله مطالبه های مردم جنوب شهر بوشهر است که در زمان حاضر از سوی شهرداری اجرا می شود و براساس تفاهم منعقد شده انتظار می رود ۱۵ میلیارد تومان از تعهدات نیروگاه برای روکش آسفالت تامین شود تا این گذر که نقش مهمی در پدافند غیر عامل  دارد به سرانجام برسد.

وی گفت: همچنین با توجه به حجم بالای ترافیکی در خیابان امام بوشهر انتظار است برای کاهش بار ترافیکی زمینی که متعلق به نیروگاه اتمی در خیابان است و شهرداری آمادگی دارد زمین دیگری به قیمت کارشناسی به نیروگاه بدهد بتوان از این زمین برای پارکینگ طبقاتی استفاده کرد و مشکل ترافیکی این خیابان که کانون ساختمان پزشکان است برطرف شود.