روستای آبگرمک ،شهر ریز،دیدار با مردم

سفر نماینده ولی فقیه به شهرستان جم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در شهرستان جم گفت: مشکل آب شهرستان جم به زودی با همکاری وزارت نفت و نیرو حل می شود.

به گزارش جنوب استان 

مشکل آب شهرستان جم به زودی با همکاری وزارت نفت و نیرو حل می شود

صبح یکشنبه جلسه شورای فرهنگ عمومی جم به ریاست آیت الله صفایی بوشهری با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، امام جمعه جم، فرماندار، رئیس شورای اسلامی و دیگر اعضای شورای فرهنگ عمومی جم در سالن فرمانداری شهرستان جم برگزار شد

آیت الله صفایی بوشهری در این نشست اظهار کرد: شهرستان جم در جغرافیای جنوب ایران به ‌ویژه استان بوشهر از جهات فرهنگی ، علمی و در عرصه مبارزات ضد استعماری و ضد استبدادی جایگاه فوق العاده ویژه‌ای دارد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر ادامه داد: شهرستان جم به جهت قابلیت‌های بالای سرزمینی در عرصه کشاورزی و حوزه‌های صنعت به ویژه صنعت انرژی فسیلی و مهم‌تر از همه اینها منابع انسانی بسیار ارزشمند است که در طول تاریخ شناخت نامه این منطقه مزین است به شخصیت‌های بسیار بزرگ که مایه افتخار و عزت ایران و استان بوشهر هستند.
نماینده مقام معظم رهبری در استان بوشهر افزود: شهرستان جم یک منطقه‌ای است که از جهات فرهنگی، عمرانی ، آموزشی ، هنری و همه حوزه های تمدن آفرین باید توجه فوق‌العاده ویژه‌ای به آن شود .
آیت الله صفایی بوشهری خاطر نشان کرد: مشکلات بسیاری زیادی در شهرستان جم وجود دارد اما این همت بلند و همکاری و همیاری شما و با این ظرفیت منابع اعتباری که در منطقه جنوب استان وجود دارد می تواند در یک افق چهار سالانه همه این مشکلات رو حل کند .
امام جمعه بوشهر تصریح کرد : مشکل آب شهرستان جم یک بحران تاریخی است که انشالله به زودی با همیاری و همکاری وزارت نفت و نیرو و عمل به انجام تعهدات مشکلات خط انتقال آب حل می شود.
نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه وضعیت جاده جم بسیار خطرناک و آسیب زا است، افزود: هر چه زودتر جاده جم به سیراف و جم به فیروزآباد به دلیل تردد بسیار زیاد و حمل و نقل جاده ای به طور ویژه بررسی شود و در اولویت کار قرار دهید تا از حیث آسیب های جانی و تصادفات این معضل حل شود .
امام جمعه بوشهر تصریح کرد : در حوزه آموزش در شهرستان جم ۵۰ کلاس تخریبی وجود دارد که تا مهر سال آِینده هر زودتر تعمیر و به سازی شود علاوه بر این شهرستان جم نیازمند ۲۰ مدرسه است که هر چه زودتر تامین اعتبار شود.

 


دیدار آیت الله صفایی بوشهری با مردم شهر انارستان

شامگاه دیشب آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با حضور شهر انارستان از توابع شهرستان جم، با مردم این شهر در مسجد چهارده معصوم (ع) دیدار کرد.

پیش از این دیدار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر نماز مغرب و عشاء خود را در این مسجد اقامه نمود.


 

دیدار آیت الله صفایی بوشهری با جوانان شهرستان جم در روستای آبگرمک 

در ادامه سفر آیت الله صفایی بوشهری به شهرستان جم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با جوانان شهرستان جم در مسجد چهارده معصوم (ع) روستای آبگرمک از توابع بخش مرکزی این شهرستان دیدار کرد.
در این نشست چند تن از جوانان خواهر و برادر در رابطه با مسائل و مشکلات مختلف شهرستان جم، مطالب و نکاتی را بیان کردند و در ادامه آیت الله صفایی بوشهری ضمن بیان نکاتی اخلاقی در رابطه با مطالبات و مسائل مطرح شده، سخنانی بیان کردند.
آیت الله صفایی بوشهری در این نشست که فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان جم نیز حضور داشتند، با بیان اینکه مطالبات مطرح شده یادداشت و در اختیار مسئولین مربوطه قرار خواهد گرفت و پیگیری خواهد شد، به مسئولین تأکید نمود که در سریع ترین زمان ممکن این مطلبات را پیگیری کنند.


کلنگ زنی حوزه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) شهرستان جم با حضور آیت الله صفایی بوشهری

در ادامه سفر آیت الله صفایی بوشهری به شهرستان جم، کلنگ ساخت حوزه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) این شهرستان با دستان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر به زمین زده شد.

حوزه علمیه خواهران حضرت معصومه (س) شهرستان جم در زمینی به مساحت ۶۰۲ متر و با زیربنای ۱۵۰۰ متر در سه طبقه ساخته خواهد شد.


دیدار جمعی از مردم شهرستان جم با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

ظهر دیروز یکشنبه جمعی از مردم شهرستان جم با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، آیت‌الله صفایی بوشهری در نشست بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان جم اظهار داشت: با توجه به وجود آلایندگی‌ها و اسکان پرسنل و خانواده‌های نفت و گاز در منطقه، توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی باید در شهرهای عسلویه، کنگان و جم در اولویت حیاتی باشد.
نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه مسئولان حوزه سلامت بیماری‌های شایع منطقه را شناسایی کنند افزود: ارتقای تجهیزات و منابع انسانی در رشته‌های تخصصی بهداشت و درمان یک ضرورت فوق‌العاده است.
صفایی بوشهر با تأکید بر اینکه دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن و ام آر آی در بیمارستان توحید جم راه‌اندازی شود گفت: موانع موجود برای استقرار این دستگاه‌ها برداشته و از مجهزترین و به‌روزترین آن‌ها خریداری شود.
وی با اشاره به تخصیص ۱۸۸ میلیارد تومانی از سوی وزارت نفت برای توسعه بیمارستان توحید جم افزود: مسئولان بهداشت و درمان صنعت نفت استان با بررسی وضعیت موجود و ارائه طرح توجیهی، اعتبار لازم جهت توسعه بخش‌های مختلف بیمارستان را مشخص کنند تا در نشست با وزیر نفت این موضوع موردبررسی قرار گیرد.
وی مشکل اسکان همراه بیمار در بیمارستان توحید جم را یکی از نواقص جدی این مرکز درمانی دانست و بیان کرد: با مشارکت بخش خصوصی مکانی جهت اسکان همراهان بیمار احداث شود تا مردم با مشکل مواجه نشوند.
امام‌جمعه بوشهر با اشاره به اینکه در کشور دچار بحران مغز افزاری شده‌ایم افزود: درمانگاه تأمین اجتماعی در جم باید تعیین تکلیف شود و در صورت عدم استاندارسازی با تجهیزات و نیروی انسانی متخصص، به سایر ارگان‌ها واگذار شود تا خدمات مناسب‌تری ارائه گردد.
آیت‌الله صفایی بوشهری راه‌اندازی یک مرکز تخصصی درمان در بخش ریز را یکی از اولویت‌های اصلی حوزه سلامت شهرستان جم دانست و گفت: درمانگاه تخصصی بخش ریز با مشارکت ۵۰ میلیارد تومانی سپاه از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی احداث می‌شود.
وی خواستار شبانه‌روزی شدن یکی از مراکز درمانی بخش مرکزی جم شد و افزود: با توجه به استقرار کارکنان و خانواده‌های پتروشیمی‌ها در شهرستان جم، باید حق سهم پتروشیمی‌ها در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی در بخش سلامت شهرستان مشخص و پرداخت شود.
وی با تأکید بر اینکه راه‌اندازی مجدد فرودگاه توحید جم در دستور کار وزارت نفت باشد و گفت: فرودگاه جم از نخستین فرودگاه جنوب استان بوده که دارای تجهیزات لازم است و با اولویت وزارت نفت و سپس از وزارت راه، راه‌اندازی مجدد شود تا در بحران‌های احتمالی در دسترس باشد.


نشست روحانیون شهرستان جم با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر

دیروز یکشنبه جمعی از مردم شهرستان جم با آیت الله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر دیدار کردند.

در ابتدای این دیدار آیت الله صفایی بوشهری به بیان نکاتی اخلاقی پرداخت، سپس با بیان اینکه مردم داری در نظام جمهوری اسلامی ایران اصل است، مسئولین را به مردم داری توصیه نمود.
در ادامه در رابطه با مشکلات این شهرستان از جمله آب، جاده های ارتباطی، دانشگاه و آموزش عالی، بهداشت و درمان و مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت نکاتی بیان کرد.
پس از این نشست، جمعی از مردم به صورت چهره به چهره با آیت الله صفایی بوشهری دیدار و مشکلات و مسائل خود را با وی در میان گذاشتند.
پیش از این دیدار نیز نماز ظهر و عصر به امامت حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان جم در مصلای این شهرستان اقامه شد.