سجادی رئيس شورای اسلامی شهر جم :

وزارت نفت در قبال ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و آموزشی در جم بی تفاوت نباشد

علیرضا سجادی رئیس شورای اسلامی شهر جم در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: وزارت نفت در قبال ایجاد زیر ساخت های فرهنگی و آموزشی در شهر و شهرستان جم بی تفاوت نباشد و به تکالیفش عمل کند.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر جم: رئیس شورای اسلامی شهر جم که در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان و در حضور نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر سخن می گفت: ضمن ابراز خرسندی از حضور آیت الله صفایی بوشهری در شهرستان جم،اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد از ساکنین شهر جم شاغلین در صنایع پتروشیمی ها و مجتمع گاز به اتفاق خانواده‌ های عزیزشان هستند فلذا این شرکت ها جدا از مسئولیت‌های اجتماعی که دارند، می بایست حتی به منظور ماندگاری پرسنل خودشان، نسبت به توسعه مراکز فرهنگی و آموزشی اهتمام لازم‌ داشته باشند.

سجادی با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش به کمبود فضای آموزشی در سطح شهر جم اشاره داشت و گفت: مدارس شهر جم پاسخگوی نیاز مردم بومی و فرزندان شاغلین در صنعت نیست.

رئیس شورای شهر نیروی انسانی را رکن رکین توسعه دانست و از نماینده محترم ولی فقیه در استان درخواست کرد که سرمایه‌های انسانی استان را احصاء و شناسایی و از آنها حمایت کنند و به نیروهای توانمند استان فرصت دهند چرا که همین سرمایه های انسانی مهمترین عامل توسعه و پیشرفت قلمداد می گردند.

سجادی به لزوم پیوست های فرهنگی و اجتماعی اشاره داشت و گفت: صنعت در استان بوشهر فاقد پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی است و خروجی توجه به پیوست ها، کاهش‌ آسیب‌ها و ناهنجاری هاست.

رئیس شورای اسلامی شهر جم که به نمایندگی از جامعه محلی در حضور آیت الله صفایی بوشهری سخن می گفت از عملکرد مسئولین سابق دانشگاه های خلیج فارس و آزاد اظهار گلایه کرد و گفت: دانشکده فنی و مهندسی جم که یک برند برای شهرستان جم محسوب می شود، مورد کم لطفی و بی مهری مسئولین استان واقع شده است.

سجادی گفت: علیرغم اینکه حدود ۱۵ سال از صدور مجوز تأسیس دانشکده فنی و مهندسی جم می گذرد ولی مدیران دانشگاه خلیج فارس نسبت به گرفتن کد و ردیف اعتباری برای این دانشکده، اقدام نکرده اند و در برخی اوقات به طرح انتقال این دانشکده به سایر نقاط استان نیز دامن زده اند.
موضوع مشکلات دانشگاه آزاد واحد جم مطالبه دیگری بود که رئیس شورای اسلامی شهر جم در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان جم مطرح نمود.

سجادی عدم استقلال این واحد دانشگاهی، بلاتکلیفی دانشجویان، عدم ثبات مدیریت، فقدان مکان در خور شأن دانشگاه را دغدغه فعالان فکری و فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد که با حسن نظر نماینده محترم ولی فقیه این مشکلات پیگیری و مرتفع گردد .

در ابتدای جلسه سجادی رئیس شورا از پیگیری ها و اهتمام‌ مناسب و مطلوب امام جمعه جم و فرماندار شهرستان در خصوص اهم مسائل فرهنگی ، اجتماعی و آموزشی تشکر و قدردانی نمود.