وزیر نفت:

مطالعات اجرای پارس شمالی در مراحل پایانی است

وزیر نفت گفت: مطالعات اجرای پارس شمالی در مراحل پایانی است و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

به گزارش جنوب استان جواد اوجی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های پارس جنوبی اظهار داشت: هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر اختصاص یافته است و باز هم اعتبارات بیشتری را به این حوزه اختصاص خواهیم داد.

وی اضافه کرد: نگاه دولت و وزارت نفت این است که مصوبات سفرهای استانی و مسئولیت‌های اجتماعی با جدیت دنبال شود و شاهد اثرات مثبت آن در محیط پیرامونی صنایع باشیم.

وزیر نفت مقابله با آلایندگی‌های پارس جنوبی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: در حوزه جمع آوری گازهای مشعل اقدامات خوبی صورت گرفته است. توسعه زنجیره تکمیلی را به صورت جدی در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه خوراک لازم برای اجرای طرح‌های سرمایه گذاری تأمین می‌شود افزود: مطالعات اجرای پارس شمالی در مراحل پایانی است و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

اوجی در مورد راه‌آهن بوشهر – شیراز هم بیان کرد: ۳۰۰ میلیارد را در این زمینه تقبل کردیم. اعتبارات را در سریع‌ترین زمان به پیمانکاران پرداخت خواهیم کرد.

وی حمایت از سرمایه‌گذاران را یکی از اولویت‌های وزارت نفت عنوان کرد و افزود: برخورد با پیمانکاران متخلف را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

وزیر نفت در مورد آزادسازی سواحل گفت: در این زمینه موضوع پدافند غیرعامل مد نظر قرار می‌گیرد ولی موضوع را تا جایی که امکان داشته باشد دنبال خواهیم کرد.