قول وزیر نفت در عسلویه:

استمرار اجرای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان بوشهر

اوجی وزیر نفت گفت: قول می‌دهم که اجرای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان بوشهر استمرار داشته باشد.

به گزارش جنوب استان جواد اوجی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر اظهار داشت: امروز اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد بودیم و پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری رسید.

وی اضافه کرد: امروز ۲۷ پروژه در زمینه‌های مختلف از محل مسئولیت‌های اجتماعی صنعت نفت در استان بوشهر افتتاح شد که نقش مهمی در تأمین نیازهای مردم خواهد داشت.

وزیر نفت تاکید کرد: به مردم استان بوشهر قول می‌دهم که اجرای پروژه‌های مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در این استان استمرار داشته باشد.

وی در ادامه به اهمیت طرح‌های تبدیل پروپان به پروپیلن برای کشور اشاره کرد و افزود: با احداث مجتمع‌های تولید پروپیلن از پروپان تا چند سال آینده در این حوزه به خوکفایی خواهیم رسید.

اوجی با اشاره به برنامه ریزی برای اشتغال نیروهای بومی و متخصصان استان بوشهر در این طرح‌ها تصریح کرد: به دانش فنی خوبی در این حوزه دست یافته‌ایم و این دانش بومی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان برای پروژه‌های مسئولیت‌های اجتماعی در استان بوشهر اختصاص یافته است و باز هم اعتبارات بیشتری را به این حوزه اختصاص خواهیم داد.

نگاه دولت و وزارت نفت این است که مصوبات سفرهای استانی و مسئولیت‌های اجتماعی با جدیت دنبال شود و شاهد اثرات مثبت آن در محیط پیرامونی صنایع باشیم.

در حوزه جمع آوری گازهای مشعل اقدامات خوبی صورت گرفته است. توسعه زنجیره تکمیلی را به صورت جدی در دستور کار داریم.

مطالعات اجرای پارس شمالی در مراحل پایانی است و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.

در مورد راه‌آهن بوشهر – شیراز ، ۳۰۰ میلیارد را در این زمینه تقبل کردیم. اعتبارات را در سریع‌ترین زمان به پیمانکاران پرداخت خواهیم کرد.

حمایت از سرمایه‌گذاران را یکی از اولویت‌های وزارت نفت می دانیم . برخورد با پیمانکاران متخلف را به صورت جدی دنبال می‌کنیم.

در مورد آزادسازی سواحل، در این زمینه موضوع پدافند غیرعامل مد نظر قرار می‌گیرد ولی موضوع را تا جایی که امکان داشته باشد دنبال خواهیم کرد. وزیر نفت گفت: مطالعات اجرای پارس شمالی در مراحل پایانی است و اتفاقات خوبی را در این زمینه شاهد خواهیم بود.