هفته دولت

افتتاح ۲۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور محور بزباز به بندو

به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار و فرماندار عسلویه بوشهر، ۲۶ کیلومتر کریدور بزرگراهی شرق به غرب کشور در محور بزباز به بندو در شهرستان عسلویه استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش جنوب استان کریدور بزرگ شرق به غرب کشور به طول ۱۸۵۰ کیلومتر است که از پاکستان و ایران عبور می‌کند  و به کشور عراق می‌رسد.

۲۶ کیلومتر از این کریدور بزرگراهی در استان بوشهر قرار دارد. برای اجرای این طرح ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

استاندار بوشهر گفت: اجرای این طرح مهم در سفر رییس جمهور به استان بوشهر  از درخواست‌های ما بود که رییس جمهور با اختصاص ۲۵۰ میلیارد تومان به این طرح موافقت کرد و از الان به بعد باید به باقی مانده طرح متمرکز شویم.

کدخدازاده معاون شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور هم گفت: ۱۸ کیلومتر باقی مانده از این قطعه در کمربندی کنگان تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح سالن چند منظوره ورزشی خاتم الانبیا در روستای عسکری عسلویه

همچنین به مناسبت هفته دولت و با حضور استاندار بوشهر، معاون اقتصادی استاندار، فرماندار عسلویه و جمعی از مسئولان، سالن ورزشی چند منظوره خاتم الانبیا در روستای عسکری عسلویه به بهره‌برداری رسید.

این طرح در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ متر مربع با اعتبار ۷۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات عمرانی دهیاری به بهره‌برداری رسیده است.

آغاز عملیات اجرایی لایروبی و ساماندهی حوضچه صیادی بندر نخل تقی

با حضور استاندار بوشهر و جمعی از مسئولان عملیات اجرایی لایروبی و ساماندهی حوضچه صیادی بندر نخل تقی آغاز شد.

این طرح شامل عملیات لایروبی به حجم ۱۶ هزار متر مکعب، جمع آوری موج شکن به حجم ۶۵ هزار متر مکعب و ساخت دایک استحصالی به طول ۴۴۰ متر است و پیش‌بینی می‌شود برای اجرای آن یک هزار میلیارد ریال اعتبار  هزینه شود.