فرماندار جم:

لزوم همکاری سه‌جانبه بین وزارتخانه‌های بهداشت، نفت و کار برای توسعه درمان شهرستان جم

فرماندار جم گفت: وزارتخانه‌های بهداشت، نفت و کار با مشارکت همدیگر برای توسعه حوزه درمان شهرستان جم گام‌های اساسی بردارند.

به گزارش جنوب استان  به نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان جم، محمد احمدپور در نشست بررسی مشکلات حوزه سلامت شهرستان جم اظهار داشت: فضای فیزیکی بیمارستان توحید جم متناسب با جمعیت ۱۴۰۰ نفری پرسنل نفت و گاز در دهه ۶۰ احداث شده است و اکنون پاسخگوی جمعیت ۷۰ هزارنفری شهرستان نیست.
احمدپور با تأکید بر اینکه وزارت نفت و کار با مشارکت وزارت بهداشت، حوزه درمان شهرستان جم را توسعه دهند افزود: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به عنوان متولی اصلی درمان، نسبت به تامین نیروهای انسانی متخصص در مراکز درمانی شهرستان جم اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه حوزه بهداشت در جم در شرایط مطلوبی قرار دارد خاطرنشان کرد: یکی از مراکز درمانی بخش مرکزی شهرستان شبانه‌روزی شود تا از بار مراجعین سرپایی به بیمارستان توحید جم کاسته شود.
احمدپور با اشاره به اینکه درمانگاه تأمین اجتماعی جم خدمات مطلوبی ارائه نمی‌کند گفت: بر اساس آمار ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه‌شده اصلی تأمین اجتماعی در جم ساکن می‌باشند که با توجه به پرداخت بیمه ۱۰ هزار نیروی پتروشیمی ساکن در جم در شعبه عسلویه، آمار شهروندان دارای بیمه تأمین اجتماعی در جم به‌مراتب بالاتر است.
فرماندار جم بابیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی باید در حوزه درمان جم عملکرد مؤثرتری‌ داشته باشد افزود: این سازمان باید با تجهیز و ارتقای نیروی انسانی در درمانگاه تأمین اجتماعی جم، نسبت به جمعیت چند هزارنفری بیمه‌شده خود در شهرستان، خدمات مناسبی ارائه کند.
این نشست با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان بوشهر، فرماندار جم، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت استان بوشهر و سایر مسئولین با محوریت بررسی و رفع مشکلات حوزه سلامت در شهر جم برگزار شد.