خبر خوش وزیر نفت

۵ هزار نفر در پارس جنوبی استخدام می‌شوند

وزیر نفت گفت: پروژه‌هایی که امروز در پارس جنوبی افتتاح شد، مجری پروژه میزان اشتغال در این پروژه‌ها را بیش از چهار تا پنج هزار نفر اعلام کرده است.

به گزارش جنوب استان وزیر نفت عصر امروز در پایان سفر به شهرستان عسلویه و افتتاح برخی از پروژه‌ها، اظهار کرد: این پروژه‌ها مهم و پر سود برای کشور است، قطعاً افتتاح و راه‌اندازی آنها و پروژه‌های که در هفته دولت عملیات اجرایی آنها آغاز شد تحول مهمی در استان ایجاد می‌کند.

وی گفت: برخی از پروژه‌هایی که امروز افتتاح شد مجری پروژه، اشتغال‌زایی آنها را بیش از چهار تا پنج هزار نفر اعلام کرد.

وزیر نفت به حوزه طرح‌های اشتغال‌زایی نیروهای بومی استان بوشهر پرداخت و تصریح کرد: طرح‌های که در هفته دولت در منطقه پارس جنوبی افتتاح شد در ‌حوزه اشتغال استان بوشهر تأثیر به‌سزایی خواهد داشت.

اوجی مسؤولیت‌های اجتماعی صنایع وزارت نفت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: امسال صنایع وابسته به وزارت نفت یک هزار و ۳۷۷ میلیارد تومان در حوزه مسؤولیت‌های اجتماعی به استان بوشهر اختصاص داده‌اند که این پروژه‌ها عمدتاً عام‌المنفعه در حوزه بهداشت، درمان، آب شرب، طرح‌های فرهنگی، بحث بیمارستانی، جاده و دیگر حوزه‌ها هستند.

وی با بیان اینکه بخشی از این پروژه‌ها امسال و سال آینده آغاز و تکمیل می‌شود، گفت: بر اساس تعهد وزارت نفت در این پروژه‌ها، حتما مردم از اجرا آنها بهره‌مند می‌شوند.

وزیر نفت به بومی‌سازی نیروهای منطقه پارس جنوبی و استفاده از جوانان متخصص این استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای قرارداد منعقد شده که ان‌شاءالله آن دسته از جوانان متعهد و غیور استان بوشهر در زمینه‌های مختلف تخصص و مهارت لازم را فرا بگیرند که مشکلی در جذب و استخدام آنها در پروژه‌های بالا دستی و پایین دستی ایجاد نشود.

اوجی به آلایندگی زیست محیطی در منطقه اشاره کرد و گفت: الحمدلله در دولت سیزدهم پروژه‌های مهمی در جلوگیری از آلایندگی آغاز شده ،در عرصه جمع‌آوری گازهای مشعل پالایشگاه‌ها، شرکت ملی گاز ایران، دو ماه قبل قراردادهایی را تنظیم کرده و امروز یکی از پروژه‌های افتتاحیه در حوزه مرکاپتان‌زدایی میعانات گازی فازهای دو و سه پارس جنوبی تأثیر به‌سزایی در کاهش آلودگی در استان بوشهر دارد.

وی به اشاره به آلودگی‌های نفتی در خلیج‌فارس و دریای عمان تصریح کرد: در این حوزه‌های دریایی، ایران تنها دارای سکو یا خطوط لوله نفتی نیست بلکه عمده کشورهای حاشیه خلیج فارس دارای میدان‌های نفتی، گازی، سکو و خطوط نفتی هستند و حتی سکوهای آنها بعضاً از ایران هم بیشتر است و تردد کشتی‌های بزرگ حامل نفت و فرآورده‌های نفتی و یا پتروشیمی هم وجود دارد، بنابر این تنها مختص وزارت نفت نیست و در این زمینه همکاران ما برنامه‌های خوبی را با سازمان حفاظت محیط زیست تدارک دیده‌اند.

وزیر نفت با اشاره به آلودگی نفتی در سواحل استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه اکثر کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صاحب میدان‌های نفتی گازی و سکوهای نفتی و گازی در دریا هستند اینها همه سبب آلودگی است پس تنها مختص به ایران نیست.