آبزی پروری در جم توسعه می‌یابد/ راه‌اندازی اداره شیلات

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها گفت: شهرستان جم قابلیت‌های بسیار خوبی در صنعت آبزی پروری دارد و با نگاه و برنامه‌های خوب مدیر کل شیلات استان بوشهر در آینده نزدیک شاهد راه‌اندازی اداره شیلات در شهرستان جم خواهیم بود.

حسن رمضانی نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها با اشاره بر برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم در توسعه و شکوفایی حوزه آبزی پروری و شیلات اظهار داشت: هدف‌گذاری دولت در برنامه هفتم توسعه، رشد سه برابری تولیدات شیلاتی کشور است و این فرصت خوبی است تا استان بوشهر از ظرفیت کل استان بهره بگیرد و پیشتاز این صنعت باشد.

حسن رمضانی افزود: ظرفیت‌های شیلاتی و آبزی پروری تنها مختص شهرستان‌های ساحلی استان نیست و شهرستان غیر ساحلی جم با توجه به احداث سد بزرگ سرچشمه در بخش ریز، سد در دست مطالعه کلاکل در بخش مرکزی، رودخانه گلوبردکان، قنات‌ها، چاه‌های کشاورزی و همچنین اراضی مستعد و قابل واگذاری در اطراف سد سرچشمه، شرایط ایده آلی را برای راه اندازی و رشد صنعت شیلات بوجود آورده است.

نماینده استان بوشهر در شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در نشست روز گذشته اعضای شورای اسلامی استان بوشهر با مدیر کل شیلات، فرصت‌های اشتغال‌زایی، ظرفیت ها و فرصت های صنعت آبزی پروری شهرستان جم خدمت بازدار، معاونان و کارشناسان ایشان تشریح شد که با استقبال مدیر کل شیلات همراه بود و مقرر شد بعد از هفته دولت از این ظرفیت ها در شهرستان جم بازدید و امکان سنجی لازم صورت گیرد.

حسن رمضانی در پایان از اعلام آمادگی مدیر کل شیلات استان بوشهر برای راه اندازی اداره شیلات شهرستان جم در آینده نزدیک خبر داد.