رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر مطرح کرد؛

نگرانی مردم نسبت به جابجایی طرح‌های پتروشیمی پارس شمالی

کرمی گفت: گمانه زنی هایی درباره جابجایی مجوزطرح‌های پتروشیمی منطقه پارس شمالی به پارسیان و آغاز عملیات در این منطقه دغدغه دیگر این استان است که امیدواریم چنین تصمیمی مطرح نباشد.

غلامحسین کرمی رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر در افتتاح طرح های پارس جنوبی عنوان کرد: در سراسر این استان از گناوه و دیلم تا دشتستان، بوشهر، دشتی و تنگستان و حتی کوه‌های مند در همه جای آن مجموعه صنعت نفت جای پا دارد و انتظار مردم بوشهر است که اجرای تعهدات وزارت نفت مورد توجه قرار گیرد.

کرمی عنوان کرد: با اشاره به مطرح شدن گمانه هایی درباره جابجایی مجوزطرح‌های پتروشیمی منطقه پارس شمالی به پارسیان،  آغاز عملیات در این منطقه دغدغه دیگر این استان است و امیدواریم که چنین تصمیمی مطرح نباشد.

کرمی با بیان اینکه فعالیت در پارس شمالی خواست این استان است، گفت: در این منطقه ۳۲ هزار کیلومتر فریز شده و زندگی مردم با محدودیت‌ها و مشکلات مواجه شده است، حالا اگر قرار باشد آنها در آینده ثمره این طرح‌ها را نبینند برای ما مساله برانگیز است.

غلامحسین کرمی نماینده تنگستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص اتصال بوشهر به شبکه ریلی کشور، بیان کرد: اگر بخواهیم آینده این استان را نجات دهیم و در راستای توسعه آن کاری ماندگار انجام شود، باید نگاهی ویژه برای تکمیل پروژه راه آهن بوشهر به فارس وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: حمل و نقل  با تانکر و از محور فیروزآباد راهکار مناسبی برای مجموعه نفت نیست.

نماینده مردم تنگستان و دشتی در مجلس شورای اسلامی افزود: تکمیل جاده شمال به جنوب استان بوشهر که با عنوان جاده بوشهر به دیر شناخته می‌شود از دیگر خواسته‌ها و انتظارات استان بوشهر از وزارت نفت است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یادآور شد: اجرای این محور مواصلاتی در تعهدات وزارت نفت است که سال‌هاست آغاز شده اما نیمه کاره مانده و این مسیر تبدیل به جاده مرگ شده است.

کرمی گفت:این جاده  همه مناطق استان بوشهر را به هم وصل می‌کند، تنها مربوط به بوشهر، دیر، تنگستان و دشتی نیست و نمی‌توان بخشی از آن را استثنا کرد.