با حضور مدیرکل بهزیستی استان

نخستین مرکز توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی بوشهر افتتاح شد

نخستين مركز غير دولتي آموزشي- توانبخشي معلولان جسمي و حركتي در بوشهر روز چهارشنبه با مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افتتاح شد.

به گزارش جنوب استان دکتر حسین اسدی راد مدیر کل بهزیستی استان بوشهر، در آیین افتتاح این مرکز گفت: این مرکز به توانخواهان دارای اختلالات و محدودیت های جسمی که مادرزادی یا اکتسابی می باشد ارائه خدمت می کند .
اسدی راد افزود : ارائه خدمات آموزشی نظیر مهارت های زندگی-مراقبت های فردی ،
آموزش به خانواده و مراقبین در زمینه توانبخشی فرد دارای معلولیت
ارائه خدمات فیزیوتراپی -کاردرمانی- روانی اجتماعی فرهنگی – تغذیه ای ،آماده سازی توانخواهان جهت استفاده از وسایل کمک توانبخشی(ویلچر،عصا،واکرو…)
،آموزش حرفه ای به توانخواهان همچون استفاده از کامپیوتر-فعالیت های هنری ورزشی-بستر سازی جهت ایجاد استقلال نسبی فرد از جمله خدماتی است که ارائه می‌دهد.
اسدی راد عنوان داشت:جامعه هدف این مرکز افراد دارای معلولیت جسمی حرکتی و ضایعات نخاعی از گروه سنی بدو تولد تا ۷۰ سال می باشد.

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر افزود: تمامی مددجویان تحت پوشش بهزیستی که در گروه جسمی حرکتی قرار می گیرند می توانند با معرفی بهزیستی از خدمات این مرکز استفاده کنند و یارانه این مرکز از طرف بهزیستی پرداخت می شود و توانخواهان عزیز می توانند با پرداخت هزینه ای بسیار کم از خدمات تخصصی این مرکز استفاده کنند.
شایان ذکر است که بالغ بر ۵۰۰ میلیون تومان جهت تجهیز، بهسازی و مناسب‌سازی این مرکز تا کنون هزینه شده است.و این مرکز، در خیابان شهید مطهری (باغ زهرا) چهار راه تالار پارچه، تلاش دو، شروع به کار کرده است.