استاندار بوشهر: ۵۰۰۰ میلیارد تومان در سفر رئیس جمهور برای اجرا پروژه‌ها مصوب شد

استاندار بوشهر با اشاره به تصویب ۹۴ پروژه در سفر رئیس جمهور به استان بوشهر گفت: برای اجرا این پروژه‌ها ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از منابع دولتی مصوب شد.

به گزارش جنوب استان: احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در جلسه هماهنگی مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوشهر با گرامیداشت سالروز شهادت رزمندگان نیروی دریایی سپاه در مقابله مستقیم با آمریکا در خلیج‌ فارس و بزرگداشت روز نیروی دریایی سپاه به سفر رئیس جمهور به استان بوشهر در ۱۶ مهر ماه اشاره کرد و اظهار داشت: در جریان این سفر توافقنامه‌هایی با امضا وزیر مربوطه، معاون اول و اجرایی رئیس جمهور و استاندار بوشهر منعقد شد.

وی با اشاره به تصویب ۹۴ پروژه در سفر رئیس جمهور به بوشهر تصریح کرد: برای اجرا این پروژه‌ها از محل منابع دولتی ۵ هزار میلیارد تومان مصوب شد و ۱۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات اعتباری اختصاص یافت.

استاندار بوشهر تصویب ۹۲۰ میلیون دلار تسهیلات ارزی از منابع صندوق توسعه ملی را از دیگر مصوبات سفر رئیس جمهور به بوشهر دانست و بیان کرد: از این میزان اعتبار ۱۷۰ میلیون دلار برای توسعه و اجرا طرح‌های پتروشیمی و ۷۵۰ میلیون دلار برای توسعه صنایع دریایی، شناور سازی و صنعتی دریایی اختصاص می‌یابد.

محمدی‌زاده با تأکید بر پیگیری برای جذب اعتبارات یاد شده و هزینه کرد منابع گفت: معاونان استاندار بوشهر با تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرا پروژه‌ها اقدام کنند.

وی تشکیل جدول برای بررسی پروژه‌ها و روند اجرا و پیشرفت آنها را یک ضرورت دانست و خاطرنشان کرد: باید پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها هر ماه بررسی و اعلام شود.

استاندار بوشهر ساخت مسکن در استان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه ۱۲ تا ۱۳ هزار مسکن برای استان بوشهر پیش‌بینی شده است افزود: برای ساخت مسکن تا ۱۰۰ هزار واحد توسط دستگاه‌های مربوطه اعلام آمادگی شده است.

محمدی‌زاده اضافه کرد: در این راستا ساخت ۱۷۰۰ واحد توسط کمیته امداد و ۱۵۰۰ واحد مسکونی از سوی بنیاد مسکن برای محرومان در دستور کار قرار گرفته شده است.

وی از اجرا پروژه آب‌شیرین‌کن در نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و بیان کرد: قرار شد پروژه آب‌شیرین‌کن برای تأمین آب شرب تا ۲ سال آینده به ظرفیت ۷۰ هزار مترمکعب در نیروگاه اتمی بوشهر اجرا شود و تا ۱۵۰ هزار مترمکعب قابل افزایش است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خواسته‌ها و مشکلات مردم را بررسی کرد

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر هم به سفر وزیر مربوطه به استان در جریان سفر رئیس جمهور گفت: سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به‌ عنوان نماینده دولت در سفر به دیلم و گناوه خواسته‌ها و مشکلات مردم را بررسی کرد.

رسول زارعی با اشاره به بررسی کالای همراه ملوان و ته‌لنجی در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی به استان بوشهر تصریح کرد: در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی ضمن بررسی اجرا طرح‌ها، مشکلات ملوانان و ساحل‌نشینان در مورد کالا همراه ملوان بررسی و بر ساماندهی این درخواست تأکید شد.

وی بررسی زیرساخت‌های گمرک در بنادر گناوه، دیلم و بندر ریگ را از دیگر موارد سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی دانست و تصریح کرد: در سفر خاندوزی  پیشنهادات و مطالبات مردم در دیدار با آنان مورد توجه و بررسی قرار گرفت.

در سفر وزیر نیرو به تنگستان راهکارهای لازم برای انتقال آب سد خاییز ارائه شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر هم با اشاره به اینکه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو به نمایندگی از رئیس جمهوری به دشتی و تنگستان سفر کرد افزود: در این سفر مسائل و مشکلات شهرستان‌های دشتی و تنگستان در حوزه‌های مختلف بررسی شد.

علی محمدی با اشاره به ساخت سد خاییز تنگستان گفت: در سفر وزیر نیرو به تنگستان و بررسی سد خاییز بر اجرا خط انتقال آب از این سد به اراضی کشاورزی تأکید شد و اعتبار لازم برای این مهم مصوب شد.

وی بررسی اجرا محور مواصلاتی دوم استان بوشهر از شهر اهرم به فراشنبد، شبکه آبیاری نخیلات اهرم، جاده ساحلی بوشهر به شهرستان دیر، اسکله دلوار را از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه وزیر نیرو دانست.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه در سفر وزیر نیرو به‌عنوان نماینده دولت با صیادان برای بررسی مشکلات آنان گفت‌و‌گو شد افزود: دیدار با خانواده شهید نادر مهدوی از فرماندهان نبرد مستقیم دریایی با آمریکا در خلیج فارس از دیگر برنامه‌های سفر وزیر نیرو به دشتی بود.

۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا طرح آبرسانی سیراف جم مصوب شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به سفر وزیر نفت به شهرستان جم و بررسی اجرا طرح آبرسانی سیراف جم تصریح کرد: در این سفر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب شد که تخصیص این اعتبار می‌تواند زمینه راه‌اندازی این پروژه مهم را فراهم کند.

عبدالحمید حمزه‌پور با بیان اینکه تنها راه تأمین آب شرب استان بوشهر اجرا طرح‌های آب‌شیرین‌کن است افزود: ساخت سد در تأمین آب شرب موثر نیست و تنها در تأمین آب غیر شرب می‌تواند اثرگذار باشد.