رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مجلس نگاه ویژه‌ای برای تقویت آبزی‌پروری در کشور دارد

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در جمع صیادان بندر کنگان گفت: مجلس نگاه ویژه‌ای برای حمایت و تقویت آبزی‌پروری در کشور دارد.

به گزارش جنوب استان محمدجواد عسکری ظهر پنجشنبه در جمع صیادان بندر کنگان اظهار داشت: استان بوشهر به عنوان قطب آبزی‌پروری کشور سهم بزرگی در تولید میگوی پرورشی دارد و شاهد اجرای طرح‌های پرورش ماهی در قفس هستیم.

وی پرورش ماهی در قفس را یک حرکت بسیار مهم در حوزه آبزی‌پروری دانست و بیان کرد: اقتصاد دریا به ویژه حوزه شیلات اهمیت بسیار زیادی دارد که باید در این مسیر حرکت کنیم.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش آبزی‌پروری در اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری برای کشور افزود: باید در سطح دنیا بازاریابی خوبی برای آبزیان فراهم شود.

وی از فعال شدن دیپلماسی پارلمانی در چند سال اخیر خبر داد و بیان کرد: ظرفیت‌های خوبی در سطح جهان ایجاد شده که با تعامل سفیران تلاش می‌شود در زمینه شیلات در چارچوب نقشه اقتصادی حرکت کنیم.

عسکری مانع‌زدایی در حوزه آبزی‌پروری و اقتصاد دریا را ضروری دانست و اضافه کرد: مجلس با اختیاراتی که دارد برای گره‌گشایی در راستای توسعه هدفمند شیلات کشور به ویژه استان بوشهر عزمی جدی دارد.

وی با اشاره به فضاسازی و جذب هدفمند شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه پرورش ماهی تاکید کرد: اگر بتوانیم اقتصاد مرتبط با شیلات را به طور مناسبی در مسیر بهره‌برداری قرار بدهیم به راحتی می‌توان شیرهای نفت را بست و از این ظرفیت بومی در کشور نیز بهره‌گیری کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با همراهی رئیس سازمان شیلات کشور و جمعی دیگر دیگر مسئولان ملی و محلی با هدف توسعه اقتصادی حوزه شیلات از برخی از بندر کنگان بازدید کردند.