بوستان لیان

با دستور استاندار بوستان لیان به شهرداری واگذار می‌شود

رئیس شورای شهر بوشهر از مذاکره با استاندار و موافقت او برای واگذاری بوستان لیان به شهرداری این شهر خبر داد.

به گزارش جنوب استان جعفر پورکبگانی رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: بوستان لیان با مساحت ۶۰۰ هکتار چشم‌انداز ویژه‌ای دارد و این بوستان ساحلی دارای ظرفیت بسیار خوبی برای سرمایه گذاری و رونق اقتصادی در حوزه گردشگری است.

او افزود: این بوستان می‌تواند به یکی از بزرگ‌ترین بوستان‌ها و مراکز تفریحی ورزش‌های آبی و ساحلی جنوب کشور برای ایجاد نشاط و سرزندگی تبدیل شود.

رئیس شورای شهر بوشهر با بیان اینکه زیرساخت‌های اولیه بوستان لیان فراهم و بخشی از آن به همت شهرداری اجرا شده است، عنوان کرد: این بوستان نیازمند طرح جامع گردشگری است و با استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاری می‌تواند به اقتصاد شهری و تفریحات و سرگرمی شهروندان بوشهری و گردشگران رونق دهد.

پورکبگانی ادامه داد: در مذاکره‌ای که با محمدی‌زاده استاندار بوشهر داشتیم او موافقت خود را برای واگذاری این بوستان به شهرداری اعلام کرد و ما در نامه‌ای به او آمادگی خود را برای در اختیار گرفتن این بوستان اعلام کردیم.

او در ادامه از حذف نوبت‌بندی آب شهر بوشهر از مهر سال آینده خبر داد و بیان کرد: در نشستی که مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و مدیر آب شهرستان داشتیم با تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی شبکه آب و فاضلاب در محلات جنوبی، حل مشکل کمبود آب این شهر را خواستار شدیم.

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: مقرر شد شورا و شهرداری هم‌افزایی با مجموعه آب و فاضلاب داشته باشند و مدیران شرکت آب و فاضلاب اعلام کردند با تامین ۸۰ هزار متر مکعب آب مورد نیاز شهر بوشهر از منابع کنونی و آب‌شیرین‌کن‌های در دست اجرا، از مهر سال آینده نوبت بندی آب شهر بوشهر برداشته می‌شود.