رئیس شورای شهر بوشهر:

درجه شهرداری بندر بوشهر ارتقا یافت

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهراز ارتقای درجه شهرداری بوشهر از ۱۰ به ۱۱ بعد از هفت سال خبر داد.

به گزارش جنوب استان وحید نیک روش بیان کرد: یکی از اولویت‌های شورای ششم ارتقاء درجه شهرداری بندر بوشهر بود که با انجام اقدامات قانونی لازم، محقق شد.

وی بیان کرد: این ارتقا درجه که به تازگی از سوی وزارت کشور ابلاغ شد، نشان دهنده رشد این شهرداری است.

رییس شورای اسلامی شهر بوشهر توضیح داد: این بهبود درجه در جذب اعتبارات ملی و استانی و  رشد بودجه شهرداری، کمک‌های  اعتباری به پروژه‌هایی مانند طرح جانمایی سایت جدید  پسماند،  بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی ، تجهیز ماشین‌آلات عمرانی و آتش نشانی  و ارتقاء چارت سازمانی شهرداری  تاثیر بسزایی دارد.

نیک روش افزود: امید است این ارتقاء درجه بتواند زمینه خدمات دهی بهتر مدیریت شهری به شهروندان و حرکت دو چندان  چرخ  توسعه و عمران شهری در بندر بوشهر را فراهم کند.

62239470.jpg (640×446)

خدیجه گرشاسبی عضو این شورا در نشست بانوان عضو شورا و بخشداران با مشاور بانوان رییس مجلس شورای اسلامی گفت: اختصاص اعتبار ملی برای احداث یک مجموعه تفریحی ورزشی ویژه بانوان بوشهری ضروری است.

وی با اشاره به تاثیر گذاری زنان در جامعه و کانون خانواده، افزود: استان بوشهر سومین اقتصاد بزرگ کشور و رتبه نخست درآمد سرانه کشور را دارد اما به  چیزی که حق آن بوده نرسیده است در زمینه امکانات تفریحی و ورزشی  ویژه بانوان برای افزایش نشاط و تندرستی آنها با کمبودهای شدیدی مواجه است.

گرشاسبی با بیان اینکه مرکز استان از پارک ویژه بانوان محروم است، ادامه داد: در سفر رئیس جمهور به این استان قول ایجاد این پارک داده شد و طرح آن نیز از سوی شهرداری  با رویکرد ایجاد مجتمع تفریحی، ورزشی و رفایی ویژه بانوان درمنطقه گردشگری  پارک لیان تهیه شد اما اجرای آن نیازمند اعتبارات ملی است.

عضور شورای اسلامی شهر بوشهر اظهار کرد: از آنجا که ایجاد پارک بانوان برای سلامت زنان جامعه بسیار مهم است این مهم در دستور کار شورا و شهرداری قرار دارد و با توجه به توریستی بودن بندر بوشهر، ایجاد این پارک ظرفیتی بسیار خوب برای گردشگران به شمار می‌رود.

وی گفت: بانوان بوشهری انتظار دارند دولت و مجلس در این زمینه نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر داشته باشند.