استاندار بوشهر:

اجازه رهبری برای استفاده از تهاتر نفت؛ راه آهن شیراز – بوشهر را از بن بست خارج می‌کند

استاندار بوشهر گفت: در دیدار وزیر راه و شهرسازی با رهبر معظم انقلاب، ایشان دستور تامین اعتبار ۴ طرح راه‌آهن کشور از جمله استان بوشهر را از محل تهاتر نفت از طریق صندوق توسعه ملی صادر کردند.

به گزارش جنوب استان احمد محمدی زاده روز شنبه در نشست با فرمانداران استان بوشهر با اشاره به برگزاری نشست‌های مختلف و تلاش‌های انجام شده در این زمینه  افزود: پروژه راه آهن یک موضوع ملی به شمار می‌رود و خاص استان بوشهر نیست.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه خط راه آهن در شیراز متوقف شده است اگر این خط ریلی به بوشهر و عسلویه متصل نشود بی خاصیت می ماند و تبدیل به خط ریلی مسافری می‌شود که با توجه به سرعت پائین خط ریلی؛ تبدیل آن از باری به مسافری مناسب نیستو توجیه اقتصادی ندارد.

استاندار بوشهر اضافه کرد: با توجه به ضرورت خط ریلی و پیگیری‌های انجام شده از سوی رئیس جمهور، رهبر معظم انقلاب اجازه دادند مشکل تامین اعتبار چهار تا پنج خط ریلی کشور از جمله خط راه آهن شیراز-  بوشهر – عسلویه از محل تهاتر نفتی که به وزارت راه می‌دهند، تامین اعتبار شوند.

وی ادامه داد: وزیر نفت نیز در سفر اخیر خود به عسلویه اعلام کردند که دستور رهبر معظم انقلاب دریافت شده و آماده اجرای دستور هستیم.

قول وزیر نفت برای افزایش حمایت این صنعت در بوشهر از جامعه پیرامونی

استاندار بوشهر با اشاره به سفر وزیر نفت به عسلویه و افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین پروژه صنعتی در ایام بزگداشت هفته دولت امسال گفت: وزیر نفت برای حمایت بیشتر صنایع نفت و گاز بوشهر از جامعه پیرامونی قول مساعد داد.

وی ادامه داد: جواد اوجی وزیر نفت در این سفر علاوه بر پذیرش مسئولیت اجتماعی که پیش از این صورتجلسه شده بود در این سفر قول‌های جدیدی نیز دادند که از ایشان تشکر می‌شود.

وعده رئیس مجلس برای گرفتن مصوبه قانون مبادلات مرزی 

وی همچنین با اشاره به سفر روز پنجشنبه  هفته گذشته رئیس مجلس شورای اسلامی به استان بوشهر برای شرکت در یادواره سردار شهید رئیسعلی دلواری افزود: از این فرصت محدود برای بررسی مسائل استان استفاده شد و در این سفر همه فرمانداران و یا ائمه جمعه شهرستان‌ها با تقسیم کار انجام شده گزارشی از موضوعات اساسی استان از جمله  مسائل مربوط به مبادلات مرزی و تجارت، راه آهن، جاده‌های ساحلی بوشهر – دیر و بوشهر- گناوه، آب، جاده دالکی – کنارتخته را ارائه دادند.

استاندار بوشهر یادآورشد: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز برای حل این مسائل بویژه  در لایحه بودجه ۱۴۰۲ و برنامه هفتم توسعه کمک کنند.

وی ادامه داد: بنا است در جلسه مشترک با نمایندگان استان بوشهر توافق‌های شفاهی انجام شده با وزیر نفت و رئیس مجلس شورای اسلامی برای کمک به این استان مکتوب شود.

استاندار بوشهر گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی درباره قانون مبادلات مرزی که با عنوان کالاهای همراه ملوان شناخته می شود قول دادند در اسرع وقت مصوبه آنچه در استان بوشهر تهیه شده است را بگیرد.

وی تاکید کرد: از هر فرصتی برای جذب منابع و فراهم کردن امکانات در استان بوشهر استفاده می کنیم چرا که این کشور مشکل منابع ندارد.

محمدی زاده گفت: کسانی که می‌گویند مشکل منابع وجود دارد مخازن و منابع این ممکلت را نمی شناسند این درحالی است که باید منابع را شناخت و زمینه استخراج آنها را فراهم کرد.

به گفته محمدی زاده فرصت‌های بسیار زیادی برای تامین منابع وجود دارد که باید با وحدت و همدلی آنها را شناسایی و استخراج کرد و در این ارتباط کارهای بزرگی را در استان بوشهر به سرانجام خواهیم رساند.

دولت سیزدهم و مجلس یازدهم امید را در جامعه زنده کردند

استاندار بوشهر گفت: وقتی دولت سیزدهم و مجلس یازدهم کشور را تحویل گرفتند دشمن تا قلب اقتصاد ایران پیشروی کرده و چیزی از اقتصاد ایران باقی نمانده بود.

وی اضافه کرد: همچنین در کشور کسانی بودند که با دشمن همراهی می کردند و برای موفقیت آنان در جنگ اقتصادی نقش ستون پنجم  را ایفا می کردند.

استاندار بوشهربا بیان اینکه خیلی از این افراد از سوی سپاه و دستگاه امنیتی شناسایی و قلع و قمع شدند افزود: این دولت و مجلس با همراهی وهمدلی توانستند با انجام یک سری اقدامات موثر در یک سال گذشته بخشی از مواضعی که در جنگ اقتصادی از دست داده بودیم، برگردانده شود.

اجازه رهبری برای استفاده از تهاتر نفت؛ راه آهن شیراز – بوشهر را از بن بست خارج می‌کند

استاندار بوشهر گفت: امروز به همت دولت و مجلس امیدی در مردم ایجاد شده است و به جهانیان ثابت شد که می‌شود در جنگ اقتصادی موفق بود.

محمدی زاده با اشاره به ظرفیت‌های انقلاب، مردم و کشور و همچنین حضور ارزشمند رهبر معظم انقلاب گفت: ملت ایران دوران دفاع مقدس را بدون هیچ تجربه، داشتن سازمان رزم و امکانات پشت سر گذاشتند؛ آن روز به مراتب از امروز ضعیف تر و دشمن نیز قوی تر و انسجام بیشتری داشت.

وی ادامه داد: در آن روز علاوه بر۲ ابرقدرت آمریکا و شوری (قراردادهای ناتو و ورشو) سلاطین مرتجع کشورهای حاشیه خلیج فارس پشت صدام بودند و ایران اسلامی تنها بود اما خداوند کمک کرد و پیروز میدان جوانان این سرزمین بودند.

به گفته محمدی زاده امروز در جنگ اقتصادی دشمن خیلی ضعیف تر و از ۲ ابرقدرت شوری فروریخته، روسیه با ایران اسلامی همراه و  آمریکا نیز در حال جان کندن است به نحوی که برای تعمیر شناورها  ناوهای هواپیمابر، شناورهای رزمی، ناوشکن‌ها خود در زمینه تامین مالی مشکل دارد.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز دچار تفرقه و به هم ریختگی شده است تاکید کرد: امروز دشمن برای تامین زیرساخت‌های داخلی خود فرسوده و دچار مشکل شده است و زمزمه‌های تجزیه در آن جدی است.

محمدی زاده گفت: به طور یقین کسانی که توانستند جنگ نظامی را با موفقیت پشت سر بگذارند می توانند این جنگ اقتصادی را نیز ببرند و پیروز میدان باشند.

وی ادامه داد: امروز بارقه ای از امید در دل مردم برای پیروزی در جنگ اقتصادی ایجاد شده و این ملت راهکارها را پیدا کرده است به نحوی که جبهه حق محکم در راه خود قدم برداشته و این دولت و مجلس در تلاش برای تغییر اوضاع اقتصادی هستند.

به گفته محمدی زاده مردم می دانند که این مجلس و دولت صادق الوعد و قول راست می دهند و رهبر معظم انقلاب نیز این ویژگی را تائید کرده اما با وجود تمام تلاش‌های  موفق انجام شده از جمله پایداری آب ۵۲ درصد استان خوزستان هنوز نتواسته ایم کاری بر بهتر شدن معیشت و سفره مردم انجام دهیم.

وی تاکیدکرد: با وجود همه گام‌های انجام شده اما هنوز کام مردم شیرین نشده و لذا بهبود معیشت مردم موضوعی مهم است که باید اتفاقی در این بخش رخ  دهد تا کام مردم شیرین و امیدها بیشتر شود.

اجازه رهبری برای استفاده از تهاتر نفت؛ راه آهن شیراز – بوشهر را از بن بست خارج می‌کند

استاندار بوشهر از تلاش‌های مدیران، فرمانداران، رسانه ها  و همراهی و اعتماد مردم در هفته دولت تقدیر کرد و گفت: البته کارمان تمام نشده قرار نیست تمرکز کارها در هفته دولت و دهه فجر باشد و براساس تصمیم گیری انجام شده قرار است فرایند افتتاح و آغاز عملیات اجرایی به شکل یک فرایند پیوسته در طول سال انجام شود.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده بخشی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌ها باید در هفته دفاع مقدس باشد تا بگوییم که ما ادامه دهنده راه رزمندگانی هستیم که جان خود را فدا کردند.

محمدی زاده گفت: پاسداشت خون شهدا عمران، آبادی، رفاه مردم و پیشرفت کشور است.

وی یادآور شد: امروز فضای کسب و کار در کشور بهبود یافته و مردم در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری امیدوار شده اند به نحوی که روزی نیست بویژه در استان بوشهر گروهی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری حضور پیدا نکنند.

راهپیمایی اربعین بزرگترین اقدام فرهنگی  

وی اظهار کرد: اربعین بزرگترین اقدام فرهنگی برگرفته از نظام اسلامی است و به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مطرح است.

محمدی زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی راهپیمایی اربعین را احیا کرد گفت: حاج قاسم سلیمانی، همرزمان او و مدافعان حرم جان گذاشتند تا این راهپیماییی و واقعه بزرگ فرهنگی در تاریخ بشریت اتفاق بیفتد.

وی تاکید کرد: بسیاری از کارها و اقداماتی که دشمن در طول سال برای منحرف کردن جوانان انجام می دهد در راهپیمایی اربعین، محرم  و ماه مبارک رمضان خنثی می‌شود.

وی یادآور شد: اینها ظرفیت‌های فرهنگی مهمی هستند که نقشی مهم در مقابله ما با هجمه های فرهنگی دشمن دارد و باید پاس داشته شوند.

استاندار بوشهر بر ضرورت فراهم کردن زیرساخت‌های اعزام مردم به راهپیمایی اربعین تاکید کرد.

وی همچنین مستند سازی اقدامات دولت در هفته دولت را مورد تاکید قرار داد.