مدیر کل بهزیستی استان بوشهر ؛

آمادگی خط ۱۴۸۰ و ۱۲۳ جهت پیشگیری از خودکشی

مدیر کل بهزیستی استان بوشهر از آمادگی برنامه اورژانس اجتماعی خبرداد و گفت : مردم می توانند درصورت مشاهده مشکلات خانوادگی، کودک آزاری، همسرآزاری، معلول آزاری، سالمند آزاری ، افکار خودکشی یا اقدام به خودکشی با شماره ۱۲۳ بهزیستی تماس بگیرند.

به گزارش جنوب استان جلسه ی بررسی تفاهم نامه ای با موضوع پیشگیری از خودکشی فی مابین اداره کل بهزیستی ، دانشگاه علوم پزشکی و معاونت اجتماعی سپاه امام صادق (ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان بوشهر این نشست با حضور دکتر حسین اسدی راد مدیر کل بهزیستی استان، دکتر قاسم برجویی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و سرهنگ قاسمی معاون اجتماعی سپاه امام صادق علیه السلام برگزار شد .

دکتر حسین اسدی راد در خصوص ظرفینهای سازمان بهزیستی برای پیشگیری از خودکشی گفت : صدای مشاوره ۱۴۸۰ یک مشاوره تلفنی رایگان برای عموم مردم است و در خصوص ارائه خدمات مشاوره تخصصی روانشناختی آماده ارائه خدمات به تماس گیرندگان است.
وی افزود: مشاوره تلفنی تخصصی که با اتکا توان تخصصی مشاوران شکل گرفته است به عنوان مرکزی جهت پیشگیری از خودکشی قابلیت بهره برداری دارد و آماده فعالیت در این زمینه است.

ایشان همچنین تاکید نمودند خط تلفنی ۱۲۳ به عنوان تیم تخصصی واکنش سریع خدمات اجتماعی نیز آماده مداخله سریع در حوزه خودکشی است.
دکتر حسین اسدی راد در خصوص خط ۱۲۳ افزود :از آنجایی که باید از همه ظرفیت ها برای کنترل و پیشگیری از خودکشی استفاده کرد و راهبرد های گوناگونی برای مداخله بهنگام در امر خودکشی می توان اتخاذ نمود که یکی از آنها خدماتی است که در اورژانس اجتماعی از طریق مرکز مداخله خط ۱۲۳ خدمات سیار صورت می‌گیرد که با استفاده از توان علمی و حرفه‌ای مددکاری و روانشناسی و روانپزشکی و تیمی به افراد در معرض آسیب از جمله افرادی دارای افکار خودکشی و یا اقدام به خودکشی نموده اند و خانواده انان ارائه می گردد.

در پایان مقرر شد بعد از بررسی عوامل خودکشی و شناسایی ظرفیتهای سازمان‌های دولتی جهت پیشگیری از این پدیده تفاهم نامه ای بین آن دستگاه‌ها جهت اجرا صورت پذیرد.