سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش

راهیابی ۱۴ نوجوان بوشهری به مرحله کشوری خوارزمی

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر از شرکت ۱۴ دانش‌آموز این استان در مرحله کشوری هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی خبر داد.

به گزارش جنوب استان علی اکبر بازیار صبح روز یکشنبه ۱۳ شهریور گفت: هشتمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی از چهاردهم شهریور به مدت ۳ روز به میزبانی استان اصفهان و با حضور ۵۷۶ نفر دانش‌آموز برگزیده استان‌ها برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: این جشنواره در ۹ محور زبان و ادبیات فارسی، پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی، زبان خارجی، دست سازه، برنامه نویسی، ریاضی و مناظره علمی برگزار می‌شود.

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر خاطرنشان کرد: فریماه اسکندری و فاطمه خیر در محور فعالیت‌های آزمایشگاهی، ساغر صابر و فاطمه بدیه در محور پژوهش، محمد یوسف باغبان در محور ریاضی، فرنوش شاکر و کیانا حق‌شناس در محور مناظره علمی، شایان چاپی در محور زبان انگلیسی و حسین بنازاده بوشهری در محور زبان و ادبیات فارسی همگی از شهرستان بوشهر در این جشنواره علمی با نفرات برگزیده سایر استان‌ها رقابت می‌کنند.

بازیار اضافه کرد: علیرضا احمدی در محور برنامه نویسی، طاها عبدی در محور دست سازه و سید امیر صادقی در محور زبان انگلیسی همگی از شهرستان دشتستان، فاطمه گله‌گیری زاده از شهرستان دیلم در محور بازارچه‌های کسب و کار دانش‌آموزی و فاطمه گلستانی نسیب در محور زبان و ادبیات فارسی از شهرستان کنگان، دیگر نمایندگان استان در این رقابت ملی هستند.

وی عنوان کرد: دانش‌آموز برگزیده این رویداد علمی و فناوری، به هسته‌های دانش بنیان معرفی می‌شوند.