نشست خبری مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس

هیچ کسی نمی‌تواند منکر آلودگی صنعتی در این منطقه شود

صبح دو شنبه مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در نشست خبری گفت: هیچ کسی نمی‌تواند منکر آلودگی صنعتی در این منطقه شود اما اینکه این آلودگی به دلیل ترکیبات آن منشاء بیماری سرطان باشد و یا اینکه نرخ این بیماری در منطقه ‍پارس بالاتر از میانگین سایر نقاط کشور باشد توسط هیچ دستگاهی چه دانشگاه علوم پزشکی و سازمان محیط زیست استان بوشهر تایید نشده است.

به گزارش جنوب استان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس- نشست خبری سخاوت اسدی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس با حضور محمد علی موسوی، مدیر کار و خدمات اشتغال، خسرو افروزه، معاون توسعه اقتصادی و جذب سرمایه و محمد باقر یوسف‌زاده مدیر روابط عمومی و تشریفات سازمان منطقه ویژه پارس و نزدیک ۲۰۰ نفر از اصحاب رسانه، فعالین اجتماعی و مجازی استان بوشهر ظهر امروز دوشنبه ۱۴ شهریورماه برگزار شد.

سخاوت اسدی مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس در ابتدای این مراسم ضمن تقدیر و تشکر از رسانه های استان بوشهر که یاری رسان صنعت نفت در پیشبرد اهداف توسعه منطقه پارس جنوبی هستند، جایگاه این رسانه‌ها در تنویر افکار عمومی را حساس و اثر گذار بر شمرد.

وضعیت آلایندگی در منطقه عسلویه :

اسدی درباره وضعیت آلایندگی در منطقه عسلویه گفت: نمی‌گویم در منطقه عسلویه آلودگی زیست محیطی وجود ندار چون هر جا صنعت حضور داشته باشد  علاوه بر مزیت‌ها و ظرفیت‌های خوب آن، آلودگی آب و هوایی به همراه دارد و یکی از رسالت‌های منطقه ویژه پارس پیگیری کاهش آلودگی در منطقه است.

وی اظهار کرد: ما خود شاکی وجود آلودگی‌های منطقه و به شکل قانونی پیگیر بازیافت به عنوان یک تکلیف هستیم تا کاهش آلودگی ها رقم بخورد.

اسدی در پاسخ به سوال بیماری سرطان در منطقه پارس جنوبی بیان کرد: سرطان در منطقه ناشی از آلودگی صنعت نیست و پیگیری این موضوع در حیطه وظایف و مسئولیت‌های حفاظت محیط زیست و بهداشت و درمان است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از ساماندهی فلر مشعل‌ها در منطقه پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: این فلرها ضمن آلودگی زیست محیطی، دارای ضرر اقتصادی است که ساماندهی آنها در دستور کار قرار دارد.

 

تامین بودجه فصل جاری تیم فوتبال پارس جنوبی جم :

اسدی در ارتباط با وضعیت باشگاه پارس جنوبی جم گفت: اکنون همه بدهی‌های این باشگاه پرداخت و قرارداد بازیکنان این تیم تمدید شده و مهره‌های مورد نیاز نیز جذب و سامان خوبی گرفته است.

وی با اشاره به جایگاه چهارمی این تیم در لیگ دسته یک کشور، افزود: با ساماندهی مجدد و تشکیل هیات امنا، تیم فوتبال پارس جنوبی جم اکنون وضعیت خوبی دارد و بودجه فصل جاری آن نیز تامین اعتبار شده است.

اسدی ادامه داد: انتظار است با ساماندهی صورت گرفته در فصل آینده شاهد حضور تیم پارس جنوبی جم به عنوان نماینده استان بوشهر در لیگ برتر فوتبال کشور باشیم.

 

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس افزود؛ پروژه اولین واحد پالایشی سرمایه‌گذاری در منطقه پارس شمالی در هفته دولت آغاز به کار کرد که نشان‌دهنده عظم راسخ وزارت نفت برای توسعه این منطقه است و بحثی در مورد جا به جایی این منطقه در دستور کار نیست.

 

کمیته یکپارچه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع استان بوشهر تشکیل شد:

اسدی گفت: یکپارچه سازی و تمرکز توانایی‌ها و ظرفیت‌های صنایع مستقر در استان بوشهر در زمینه تخصیص اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی از اقداماتی بود که به الگویی برای دیگر بخش‌های کشور تبدیل شد.

وی افزود: شرکت‌های دولتی و خصوصی متعددی در استان بوشهر وجود دارد که هر یک به شکلی اقدام به انجام کارهای خیر و عام المنفعه می‌کردند، اما این پراکندگی سبب می‌شد که  منابع به صورت مناسب و بهینه اخد نشود و در بخش مصارف نیز تخصیص‌ها به صورت بهینه و متناسب با اولویت بندی صورت نگیرد.

اسدی ادامه داد: به همین دلیل در این زمینه نوعی همکاری و اجماع در چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر صورت گرفت و با حضور استاندار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شرکت‌ها خصوصی و دولتی کمیته یکپارچه‌ای با محوریت منطقه ویژه اقتصادی پارس در این زمینه تشکیل شد.

وی اضافه کرد: با همکاری صورت گرفته، امسال میزان اعتبارات مصوب مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در استان بوشهر افزایش چشمگیری پیدا کرد و به یکهزار و ۳۷۷ میلیارد تومان رسید که با ساز و کاری که تعریف شده است و با اولویت چهار شهرستان جنوبی این استان هزینه می‌شود تا افزایش سطح رفاه، آسایش و رضایتمندی مردم این منطقه را به دنبال داشته باشد.

اسدی عنوان کرد: در هفته دولت امسال ۲۹ پروژه عام المنفعه با اعتبار ۶۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با دستور ویدئو کنفرانسی وزیر نفت افتتاح شد که از این شمار هفت پروژه آموزشی، هشت پروژه ورزشی و ۲ پروژه درمانی بخشی از این پروژهها است.

وی اظهار کرد: ما همه تلاشمان این است که منابع مسئولیت‌های اجتماعی صنایع جنوب استان بوشهر به طور متناسب افزایش و با سازوکار مشخص و اولویت‌بندی هزینه شود.

 

سخاوت اسدی در مورد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در منطقه گفت؛ وظیفه اصلی سازمان منطقه ویژه پارس جذب سرمایه‌گذار و حمایت از سرمایه‌گذاران است زیرا این امر ارتباط مستقیمی با اشتغال پایدار و توسعه منطقه دارد و در سازمان منطقه ویژه پارس با ارائه مشوق‌هایی مانند اختصاص اراضی تملیکی به سرمایه گذارانی که پروژه‌ آنها در مرحله انجام است، اصلاح آیین نامه ها و رفع موانع پروژه های نیمه کاره سعی شده است سرعت فعالیت‌های اقتصادی در منطقه را افزایش دهیم.

جذب نیروهای بومی در سال گذشته قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست

مدیر عامل منطقه ویژه پارس افزود؛ مدعی هستم در زمینه اشتغال نیروهای بومی کاری که صورت گرفته قابل مقایسه با سال‌های قبل نیست به طوری که در سال ۱۴۰۰ اشتغال نیروهای بومی ۲۲۲۲ نفر بوده است و اکنون در ۵ ماهه نخست سال این رقم ۲۰۴۸ نفر است و امیدواریم با پروژه‌های تعریف شده این رقم به بالای ۵۰۰۰ نفر در پایان سال برسد.

اسدی ادامه داد؛ رساندن نرخ بیکاری به صفر در هیچ جای جهان امکان ‍پذیر نیست اما طبق آمار میزان نرخ بیکاری در عسلویه بسیارپایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاران در زمینه تعارض اراضی منطقه ویژه و برخی شهرها و روستاهای منطقه پارس جنوبی گفت؛ با تهیه نقشه‌های خط نگار از منطقه میزان دقت تعیین اراضی منطقه افزایش یافته است و محدوده تمامی روستاها و شهرهای منطقه را به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار کرده ایم.

اسدی همچنین در مورد سوالات خبرنگاران در زمینه بیمارستان عسلویه و بحث تامین آب شرب جم گفت؛ مصوبه بیمارستان ۱۰۱ تخت خوابی عسلویه با شرح وظیفه هر نهاد مشخص است و وزارت نفت تعهدات خود در این زمینه را به طور کامل اجرا کرده است در مورد پروژه آب رسانی شهر جم نیز به همین صورت صنعت نفت تمامی تعهدات خود را انجام داده است و امید است با اقدامات وزارت نیرو این پروژه تا انتهای امسال به بهره برداری برسد.