معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار

جهت دستیابی به پیشرفت و توسعه علمی دانشگاهها باید به دانشگاه ها کمک شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: انتظار می‌رود با تلاش مضاعف، ارتباط بین دانشگاه و صنعت در استان بوشهر تقویت شود.

به گزارش جنوب استان اکبر پورات عصر دوشنبه در نشست با نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌های استان بوشهر اظهار داشت: تقویت بنیه علمی دانشجویان با استفاده از برنامه‌ها و راهکارهای مناسب باید دنبال شود.

وی به نقش مهم دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی در جامعه اشاره کرد و ادامه داد: برای دستیابی به توسعه و پیشرفت باید به تقویت دانشگاه‌ها کمک کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر به توسعه صنعتی استان در ابعاد مختلف اشاره کرد و افزود: باید با ارتباط بیشتر بین دانشگاه و صنعت در راستای بهبود سطح کیفی دانشگاه‌ها اهتمام ورزیم.

وی با بیان اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده است اضافه کرد: انتظار داریم دانشگاه‌ها از حوزه دانش بنیان حمایت کرده و دانشجویان خلاق و کارآفرین را تشویق کنند.

گسترش جهاد تبیین در دانشگاه‌ها

پورات بر لزوم گسترش جهاد تبیین در دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: نهاد ولی فقیه در دانشگاه‌ها در این عرصه نقش محوری دارد و انتظار می‌رود با هم‌افزایی دانشگاه‌ها، این مهم به خوبی ترویج شود.

معاون سیاسی استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم کاربردی شدن دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت اشتغال دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی، باید به گونه‌ای دانشجویان را تربیت کنیم که با مهارت‌آموزی جذب بازار کار شوند.

در این نشست، نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌های استان بوشهر نیز ضمن تقدیر از مدیریت ارشد استان در راستای ترویج جهاد تبیین بر لزوم تعامل بین دانشگاه‌ها تاکید کردند.