نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم

سخت‌گیری در مورد ته لنجی بدون ایجاد اشتغال پذیرفتنی نیست

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: سخت‌گیری نسبت به کالای همراه ملوان (ته لنجی) بدون ایجاد اشتغال پایدار در منطقه قابل پذیرش نیست.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه به نقل از عبدالکریم جمیری در جریان بازدید از فرماندهی دریابانی استان بوشهر افزود: در شرایط کنونی معیشت مردم اولویت ما است اگر از ته لنجی دفاع می‌کنیم به دلیل این است که مردم راه درآمد دیگری ندارند، زمانی می‌توانیم در این زمینه سخت گیری کنیم که اشتغال پایدار و مناسبی برای آحاد مردم ایجاد کرده باشیم.

وی بیان کرد: نعمت بزرگ امنیت در کشور حاصل تلاش مجموعه نیروهای امنیتی در سطوح مختلف است و در این بین زحمت نیروهای خدوم و فداکار انتظامی و مرزبانی، ستودنی و بی بدیل است، کسانی که در سخت ترین شرایط امنیت را برای مردم ایجاد می‌کنند، خود نیز باید در امنیت و آرامش نسبی باشند، در غیر این صورت ممکن است انگیزه خدمت در آنها کمرنگ شود.

جمیری اضافه کرد: مجموعه های نظامی و انتظامی ما نباید قاطعیت و مردم‌داری را با هم تداخل دهند بلکه باید ابهت، قاطعیت و قدرت آنها حفظ و در کنار آن عاطفه و ارتباط  انسانی و معنوی داشته باشند که مردم احساس کنند همراه با آنها در راستای ایجاد امنیت در حال تلاش هستند.

جمیری گفت: ابهت، قاطعیت و مردم داری در مجموعه انتظامی باید توأمان وجود داشته باشد، هنگامی که در حال اجرای ماموریت‌های خود هستند این اقتدار است که باید به رخ دست اندازان به امنیت مردم کشیده شود و آنجایی که در کنار مردم قرار می گیرند باید با مهربانی و تواضع رفتار کنند.

وی یادآور شد: همچنین برخی قوانین استفاده از سلاح و بازرسی و تعقیب و گریز دریایی که بر دریابانی حاکم است به دلیل شرایط خاصی که در دریا برای انجام فعالیت وجود دارد باید کارشناسی شده و به صورت طرحی کامل و جامع در کمیسیون های تخصصی مجلس مطرح شود تا قوانین مورد نظر تغییر یابند.

جمیری تاکید کرد: معتقدم در برخوردها با کسانی که به صورت سهوی دچار خطایی شده و ندانسته کالای قاچاقی را وارد کرده اند باید با گذشت و ملاطفت رفتار شود و اگر عامدانه و با دانایی این خطا را انجام داده باید با اشد مجازات با آن برخورد کرد و جای گذشتی وجود ندارد.