معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر:

۹۵ موکب استان بوشهر به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: در زمان حاضر ۹۵ موکب از این استان برای خدمات رسانی به زائران اربعین در مسیرهای داخلی، مرز شلمچه، نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و کربلا مستقر هستند.

به گزارش جنوب استان اکبر پورات شامگاه سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: راه اندازی این تعداد موکب نسبت به ۶۲ موکب سال ۹۸ افزایش ۵۰ درصدی نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: با همکاری کمیته های فرهنگی و آموزشی تلاش شده مواکب در کنار انجام کار پذیرایی، برنامه های فرهنگی در راستای ترویج معاریف اسلامی و تبیین قیام کربلا برگزار کنند.

پورات اضافه کرد: تلاش شده کمبود کالاهای اساسی مواکب از جمله آرد، برنج، روغن و گوشت از طریق کمک‌های مردمی و دستگاه‌های مسئول تامین شود.

وی با بیان اینکه ۶۰ نفر از نیروهای انتظامی استان بوشهر در مرز شلمچه برای برقراری نظم و امنیت مستقر هستند، ادامه داد: تلاش شده با برقراری نظم و امنیت اسباب راحتی زائران فراهم شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: همچنین با برنامه ریزی انجام شده در کنار برقراری نظم و امنیت تلاش شده با همکاری بسیج جامعه پزشکی، جمعیت هلال احمر و اورژانس، کادر امدادی، درمانی، پزشکی، دارو و آمبولانس برای خدمت رسانی به زائران تامین شود تا مشکلی در زمینه سلامت و بهداشت برای زائران به وجود نیاید.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر ضرورت ازدواج جوانان و توجه به مساله فرزندآوری گفت: جمعیت ایران در بین کشورهای جهان از لحاظ جمعیت در ردیف ۱۴۶ دنیا قرار دارد و شواهد نشان می‌دهد تا پنج سال آینده کشور از نظر جمعیت با پدیده سالمندی روبرو خواهد شد.

پورات تاکید کرد: تلاش شده باتعامل دستگاه‌های فرهنگی و متولیان جمعیت و خانواده جامعه را نسبت خطر سالمندی و تشویق بر فرزندآوری سوق داد.

وی همچنین بر ضرورت رفع مشکل بیکاری، ایجاد فرصت شغلی و تامین معیشت خانواده ها نیز تاکید کرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر همچنین در خصوص متکدیان، کودکان کار و پدیده حاشیه نشینی گفت: شهرهای بوشهر و برازجان از جمله شهرهای درگیر این پدیده ها هستند و گامهای موثر و خوبی برای کاهش این معضلات اجتماعی تاکنون برداشته شده است.

پورات بیان کرد: قدم بعد از جمع آوری و ساماندهی متکدیان باید توانمندسازی آنها باشد تا به سمت اشتغال حرکت کنند.

وی با تاکید بر مهارت آموزی معتادان در حال درمان در کمپ‌های ترک اعتیاد، افزود: معتادان بهبودیافته باید برای اشتغال در اولویت قرار گیرند تا شاهد بازگشت مجدد این افراد به چرخه اعتیاد نباشیم.

معاون امنیتی و سیاسی استانداری بوشهر گفت: زمینه اشتغال افرادی که نسبت به ترک اعتیاد، موفق عمل کرده‌اند با حمایت‌های ویژه فراهم می‌شود که در این راستا اشتغال آنها در طرح‌های پرورش میگو مورد توجه قرار گرفته است.

پورات اضافه کرد: معتادان بهبودیافته باید برای اشتغال در اولویت قرار گیرند تا شاهد بازگشت مجدد این افراد به چرخه اعتیاد نباشیم.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از راه اندازی۹۵ موکب برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: از این شمار ۴۱ موکب در استان و مرز شلمچه و ۵۴ موکب برون مرزی هستند.

عبدالرضا مطاف افزود: از این تعداد ۳۴موکب در مسیر مواصلاتی استان از عسلویه تا دیلم فعال هستند که این موکب‌ها علاوه بر پذیرایی از زائران بوشهری مسئولیت پذیرایی از زائران پنج استان کشور شامل فارس، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: همچنین هفت موکب در مرز شلمچه، پنج موکب در نجف اشرف، ۱۶ موکب در مسیر نجف اشرف به کربلا و ۳۳ موکب نیز در کربلا مستقر هستند.

مطاف اظهار کرد: این مواکب برای پنج وعده غذایی موظف هستند روزانه ۴۷۱ هزار و ۸۷۰ پرس غذا برای زائران آماده و زمینه اسکان روزانه ۵۸هزار و ۳۴۰ نفر را فراهم کنند.