نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت:

بودجه اختصاص یافته به بحث آسیب های اجتماعی و فرهنگی کافی نیست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بودجه اختصاص یافته به بحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی کافی نیست،باید از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، نیروگاه و خیران برای کمک به این اداره کل بهره لازم برده شود.

به گزارش جنوب استان آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: آسیب‌های اجتماعی باید ریشه یابی و علت‌های آنها شناسایی، بررسی و مدیریت شود تا به درصد قابل قبولی برسند و از تبدیل این آسیب‌ها به بحران پیش‌گیری شود.

وی بیان کرد: آنچه در این شرایط ضروری است برنامه ریزی برای رفع آسیب‌های اجتماعی است.

صفایی بوشهری با تاکید بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: ۲۲ وزارتخانه مختلف زیر نظر هیات دولت در رابطه با بررسی آسیب‌های اجتماعی مسئولیت درمان و پیش‌گیری دارند.

وی بیان کرد: با وجود اهمیت بحث آسیب‌های اجتماعی اما بودجه ای که اغلب به بحث آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی اختصاص می‌یابد کافی نیست.

امام جمعه بوشهر گفت: باید تدبیری صورت گیرد تا بودجه های مناسبی در بخش فرهنگی و اجتماعی اختصاص یابد تا بتوانیم این بخش‌ها توانمند و با انجام کارهای فرهنگی مفید از بروز آسیب‌های اجتماعی پیش‌گیری کرد.

وی یادآور شد: باید بودجه‌های عمرانی با بودجه‌های فرهنگی توازنی و تعادلی وجود داشته باشد و به این وسیله بتوانیم با انجام امور فرهنگی و اجرای کارهای پیشگیرانه در این بخش توانمند شویم.

امام جمعه بوشهر در خصوص اهمیت کار اداره کل بهزیستی استان بوشهر گفت: این اداره کل با توجه به کارکردی که برای آن تعریف شده یک جغرافیا و پهنای وسیعی دارد و با توجه به گستره کاری این اداره کل، استفاده از توان خیران ضروری است.

صفایی بوشهری با اشاره به تخصیص ۸۰ درصدی اعتبارات بهزیستی در سال مالی گذشته افزود: اعتبارات این مجموعه با وجود تخصیص بالا اما محدود است و باید از حوزه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، نیروگاه و خیران برای کمک به این اداره کل بهره لازم برده شود.

امام جمعه بوشهر در خصوص ضرورت پرداختن به بحث جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: باید به بحث جمعیت و جوانی جمعیت به‌عنوان مولفه قدرت برنامه ریزی کرد تا در آینده ای نه چندان دور جامعه گرفتار پیری جمعیت نشود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: باید تلاش کرد با برنامه ریزی مناسب اجازه ندهیم آسیبهای اجتماعی در جامعه جولان دهند.

عبدالرحیم افروغ با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین افزود: راه امام حسین (ع) راه سعادت و راهی است که گام برداشتن در این مسیر انسان را به سرمنزلی خواهد رساند که غایت بشریت است.