جلسه هماهنگی و ارزیابی تضمین تولید گاز از پارس جنوبی برگزار شد

جلسه هماهنگی و ارزیابی تضمین تولید گاز از پارس جنوبی در فصل زمستان ۱۴۰۱ با حضور مدیران ارشد شرکت‌های ملی نفت و گاز ایران در منطقه اقتصادی انرژی پارس جنوبی برگزار شد.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، به منظور آمادگی بخش بالادست و پایین دست پارس جنوبی در راستای تولید و تامین حداکثری گاز کشور در فصل زمستان، پنج‌شنبه، ۱۷ شهریورماه در جلسه‌ای با حضور هرمز قلاوند مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران، احمد باهوش مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی و محمد حسین متجلی، سرپرست شرکت نفت و گاز پارس وضعیت عملیات تولید گاز از بخش فراساحل و پالایشگاه‌های خشکی پارس جنوبی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیر نظارت بر تولید نفت و گاز شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر افزایش هماهنگی میان متولیان تولید گاز کشور از پارس جنوبی گفت که انتظار شرکت ملی نفت ایران آن است که هماهنگی‌ها میان این دو مجموعه تا پیش از زمستان به بالاترین حد خود برسد.

قلاوند با بیان اینکه سال گذشته با تدابیر انجام شده، مشکلی در تامین گاز مصرفی کشور ایجاد نشد، افزود: با توجه به افزایش نیاز و تقاضای گاز، باید هماهنگی میان مجموعه‌های متولی تولید در سال ۱۴۰۱ بیشتر شود و پیگیری موضوعات نشست امروز نیز که اولین جلسه پیرامون آمادگی و رفع مسائل پیش روی تولید حداکثری گاز در سال جاری است، ادامه می‌یابد.

مدیرعامل شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در این نشست درخصوص میزان تولید گاز در پنج ماه نخست سال جاری گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه، میانگین تولید روزانه گاز از میدان پارس جنوبی ۶۱۴.۷ میلیون متر مکعب بوده است.

باهوش ضمن تقدیر و تشکر از حمایت های بی‌دریغ مهندس اوجی، دکتر چگنی و دکتر زمانی در مسائل مرتبط با حوزه کاری شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی افزود: در راستای خدمت رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی، ملت شریف ایران هیچ مرز جداکننده‌ای بین گاز و نفت وجود ندارد و همگی بایستی برای روسپید نمودن صنعت نفت و گاز کشور دست در دست هم نهاده و نهایت تلاش شبانه روزی داشته باشیم.

در این نشست مشترک، مدیران عامل شرکت‌های نفت و گاز پازس و مجتمع گاز پارس جنوبی به عنوان بهره‌بردار بخش‌های فراساحل و پالایشگاه‌های گازی پارس جنوبی، با تاکید بر اهمیت هماهنگی هرچه بیشتر بخش‌های بالادست و پایین دست پارس جنوبی، راهکارهایی در خصوص تعامل و ایجاد یکپارچگی جهت رسیدن به اهداف مشترک در تولید ایمن و پایدار گاز ارایه کردند.

براساس این گزارش، در این جلسه که نمایندگانی از مدیریت هماهنگی و نظارت برتولید شرکت‌ ملی گاز ایران، مجریان طرح‌های توسعه پارس جنوبی و مدیران پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی حضور داشتند، بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر و کمک به رفع چالش‌های موجود در بخش‌های فراساحل و خشکی با اولویت تولید و تامین ایمن، پایدار و حداکثری گاز کشور در فصل زمستان تاکید و گزارش هایی از قابلیت‌های عملیاتی سکوهای دریایی، خطوط لوله و واحدهای پالایشگاهی ارایه شد.