فرماندار کنگان:

انفجار سیلندر گاز باعث تخریب ساختمانی دو طبقه در کنگان شد

فرماندار کنگان گفت: حادثه انفجار سیلندر گاز در ساعت ۲۰:۲۵ جمعه شب موجب ریزش ساختمان مسکونی تجاری در شهرک شهید مدرس کنار بلوار امام (ره) این شهر شد.

به گزارش جنوب استان به گفته احمد غریبی، ساعت ۲۰:۲۵ امشب انفجار سیلندر گاز در یک ساختمان دو طبقه تجاری-مسکونی در شهرک شهید مدرس شهر کنگان باعث شد این ساختمان تخریب شود.

وی ادامه داد: در پی این حادثه مردی ۳۹ ساله جان خود را از دست داده است و دو نفر نیز مجروح شده‌اند.

فرماندار کنگان افزود: نیرو‌های امدادی در محل حادثه حضور دارند و در حال آواربرداری هستند.

غریبی گفت: در پی این حادثه آتش‌سوزی رخ داد که با حضور آتش‌نشانان آتش زود مهار شد.

او می‌‎گوید: ساختمان کنار این ساختمان تخریب شده نیز آسیب دیده است. همچنین آوار ساختمان تخریب شده به خودرو‌های مستقر در مرکز امداد خودرو که در نزدیکی این ساختمان قرار داشته، آسیب زده است.

فرماندار کنگان همچنین گفت: در پی این حادثه برق شهرک شهید مدرس قطع شده است که نیرو‌های اداره برق در تلاشند هر چه زودتر برق وصل شود.

 


مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به حادثه آتش‌سوزی یک ساختمان مسکونی-تجاری در شهر کنگان گفت: تیم‌های آنست(سگ‌های زنده یاب) و واکنش سریع برای یافتن مصدومین حضور دارند.

احسان ایزدپناه شامگاه جمعه اول مهر اظهار کرد: در ساعت ۲۰:۳۵ دقیقه ۱ مهر مجتمع تجاری-مسکونی واقع در شهرستان کنگان دچار انفجار شده که بلافاصله تیم‌های ارزیاب و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر خاطرنشان کرد: ۴ تیم نجات از شهرستان کنگان و ۲ تیم نجات از شهرستان دیر به همراه یک دستگاه آمبولانس ، دو دستگاه خودرو نجات به محل حادثه اعزام شده است.

ایزدپناه با بیان اینکه هرگونه احتمال در عملیات های امداد و نجات قابل تامل و بررسی است، افزود: با توجه به اینکه ساختمان تجاری مسکونی بوده و شاید مصدومانی هم در زمان تخریب بوده باشند، تیم آنست(سگ‌های تجسس) و تیم واکنش سریع این جمعیت به همراه به‌روزترین تجهیزات زنده یاب و آواربرداری در محل حضور دارند و همچنان مشغول عملیات امدادی هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور دستگاهی انتظامی، نیرو های اورژانس و آتش‌نشانی یادآورشد: مدیریت فرماندهی و مدیریت بحران این حادثه از سوی فرمانداری شهرستان کنگان انجام می‌گیرد و هلال احمر به همراه اورژانس ، آتش نشانی و نیروهای انتظامی در محل حادثه حضور دارند.

169368376.jpg (1080×607)