نجات یک راس قوچ لارستان در عسلویه

نجات یک راس قوچ لارستان در عسلویه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه از نجات یک راس گونه نادر قوچ که در آبگیر یکی از پالایشگاه‌های پارس جنوبی گرفتار شده بود خبر داد.

به گزارش جنوب استان: مصطفی موذنی بیان کرد: در پی اعلام حراست پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی مبنی بر گرفتار شدن یک راس قوچ لارستان در آبگیر سد کنترل سیلاب بالا دست آن پالایشگاه، قوچ گرفتار شده با همکاری نیرو‌های آتش نشان سازمان منطقه ویژه نجات داده شد و با توجه به اینکه قوچ در سلامت کامل بود، به سرعت در منطقه کوهستانی پیرامون رهاسازی شد.

وی عنوان کرد: هوشیاری نیرو‌های حراست در تشخیص گرفتاری قوچ یاد شده در آبگیر و سرعت عمل نیرو‌های آتش نشانی باعث شد یک گونه با ارزش حیات وحش از خطر مرگ نجات یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان عسلویه تاکید کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای شناسایی منطقه، اقدام‌های کنترلی برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه و بررسی برای ساخت آبشخور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

موذنی خاطرنشان کرد: قوچ لارستان یکی از کوچک‌ترین و نادرترین گوسفندان وحشی در جهان و ایران است که فقط در جنوب ایران زیستگاه دارد.

وی افزود: این گونه حیات وحش در جنوب و جنوب شرقی ایران در استان‌های کرمان، هرمزگان، فارس و بوشهر وجود دارد و از نظر حفاظتی بر اساس طبقه بندی‌های IUCN در فهرست زیر گونه‌های در خطر انقراض قرار گرفته است.