بمناسبت هفته دفاع مقدس:

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با محوریت مسجد در بندر شیرینو برگزار شد

مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس در جمعه شب اول مهرماه با حضور عموم مردم ، بسیجیان، جانبازان، ایثارگران و پاسداران در حسینیه صاحب الزمان(عج) بندر شیرینو برگزار شد.

به گزارش جنوب استان جمعه شب ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ حجت الاسلام خلفانی مدیر حوزه علمیه کنگان سخنران مراسم به ویژگی‌های شهدا و برتری شهدا بر سایر انسانها از منظر قرآن کریم پرداختند.

ایشان با اشاره به حدیث نبوی پیامبر مکرم اسلام که فرمودند: “ثلاثه یشفعون الی الله یوم القیامه فیشفعهم: الانبیاء ثم العلماء ثم الشهداء” عرضه داشتند:

شهدا از کسانی که راه و مسیر شهدا را ادامه می‌دهند، شفاعت خواهند نمود.

همچنین ایشان با اشاره به شخصیت ممتاز سردار دلها، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفتند: مقام شهید انقدر ارزش دارد که حاج قاسم عزیز سالها در آرزوی شهادت و با غصه سنگین فراق یاران شهیدش زندگی کرد و سپس به آرزوی دیرینه اش نائل آمد.

خلفانی با اشاره به آیه “ولن ترکی عنک الیهود و لا النصاری حتی تتبع ملتهم” ادامه داد: از منظر قرآن کریم دشمنان هیچ موقع از امت اسلامی راضی نخواهند شد مگر زمانی که غلام حلقه به گوش دشمنان باشیم.

وی تصریح کرد: چه شده است که آمریکا و انگلیسی که از اول انقلاب انواع توطئه‌ها راه علیه مردم ایران انجام دادند اکنون دم از دفاع از حقوق ملت ایران میزنند؟

مدیر حوزه علمیه کنگان در پایان با اشاره به اغتشاشات اخیر تصریح کردند:

دشمنان ملت ایران، چون جنگ احزاب با تمام هیمنه و قدرت رسانه ای خود برای تشویش اذهان ملت ایران به صحنه آمدند که با سیلی محکم مردم همیشه در صحنه در راهپیمایی بعد از نماز جمعه مواجه گردید.

شهدا کسانی هستند که به شعار “جانم فدای ایران” جامه عمل پوشاندند و هرجا این مملکت نیاز به حضور در صحنه داشت چون سیل‌ها و زلزله‌ها حضور جدی و فعال داشتند و سپس جان خود را تقدیم انقلاب نمودند.

در پایان مراسم مردم با حضور در جوار قبور شهدای گمنام این بندر به مقام شامخ شهیدان انقلاب و دفاع مقدس ادای احترام کردند.