رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی

آتش سوزی لنج باری در دیلم؛ یک تبعه افغان ۹۰درصد دچار سوختگی شد

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به آتش سوزی لنج باری در حوضچه بندر دیلم گفت: در این حادثه یک نفر تبعه افغان دچار ۹۰درصد سوختگی شد.

به گزارش جنوب استان حجت خسروی در تشریح این خبر بیان کرد: روز یک‌شنبه به دنبال اعلام اضطرار تلفنی به مرکز رسیدگی به اضطرار‌های دریایی دیلم مبنی بر آتش سوزی یک فروند موتور لنج باری در حوضچه بندر دیلم، هماهنگی لازم انجام و بلافاصله شناور سار ۳ در ساعت ۶ و ۴۵ دقیقه به موقیعت اعزام و اطفاء حریق از طریق دریا آغاز شد.

وی ادامه داد: همچنین با اعزام خودرو‌های آتش نشانی به موقعیت، اطفاء حریق از طریق خشکی نیز صورت گرفت.

به گفته رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان، ساعت ۰۰: ۷ نیز در هماهنگی با منطقه نفتی بهرگان سر، شناور‌های آدیش ۲ و گلبال آرو از منطقه نفتی بهرگان همراه با تیم واکنش سریع اداره کل به سمت اسکله دیلم برای کنترل صدمات و پشتیبانی عملیات اطفاء حریق عزیمت کرد.

وی افزود: در ساعت ۳۰: ۹ دقیقه فرمانده تیم واکنش سریع پس از استقرار در موقعیت اعلام کرد حریق از سوی شناور‌های اعزامی تحت کنترل درآمده و عملیات خنک سازی موتور لنج ادامه دارد.

خسروی گفت: ساعت ۴۵: ۱۲ فرمانده تیم واکنش سریع اعلام کرد آتش به طور کامل مهار شده است.

به گفته وی با اعلام تعاونی لنجداران دیلم، یک نفر تبعه افغان به عنوان نگهبان شناور بوده که در ابتدای آتش سوزی دچار سوختگی ۹۰ درصد شده که کمک قایق‌های محلی از شناور خارج و به بیمارستان سوختگی گناوه منتقل شده است.