نماینده ولی فقیه

تجلیل نماینده ولی فقیه در استان از فراجا و مرزبانی بوشهر

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تلاشگران عرصه امنیت خط مقدم ایجاد آرامش،توسعه، پیشرفت، تمدن آفرینی ، دفاع مقدس و مقاومت در مقابل اندیشه های تهدیدگرایانه جهان استکبار هستند.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز پنجشنبه در دیدار با فرماندهان نیروی انتظامی استان بوشهر افزود: در جامعه ای که امنیت برقرار باشد آن جامعه دارای زمینه های پیشرفت، توسعه و تمدن است و مردم در فضایی آرام به زندگی خود ادامه می دهند و با ارتقای سطح امید برای آینده برنامه ریزی می‌کنند. 

وی بیان کرد: هر کشوری و منطقه ای که دارای امنیت پایدار باشد آن کشور و منطقه دارای شاخص بالای پیشرفت و توسعه هم در ابعاد شخصی و شخصیتی و هم در ابعاد اجتماعی و عمرانی خواهد بود.

صفایی بوشهری اضافه کرد: امنیت یکی از ارکان مهم زیرساخت حیات  جامعه است به طوری که اگر امنیت در یک جامعه نباشد به طور قطع تمام شاخصه‌های پیشرفت، توسعه، رشد و کمال جامعه انسانی دچار بحران می‌شود.

وی افزود: ایمان اعتقادی موجب امنیت می شود و انسان را از سقوط، آشوب و هرج و مرج فکری نجات و به اوج کمال می‌رساند به همین دلیل است وقتی کشوری می‌خواهد مدیریت توسعه و پیشرفت کند از اقدامات اولیه آن ایجاد امنیت است.

امام جمعه بوشهر گفت: جهان استکبار اگر بخواهد مانع پیشرفت و آفرینش تمدن در جامعه ای شود در گام نخست تخریب امنیت آن جامعه را هدف قرار می‌دهد و اگر نتواند به دنبال کاهش ضریب امنیت در آن جغرافیا می‌رود.

وی یادآور شد: به همین جهت است از دیرباز در یک ساختار مدیریت اجتماعی همه افراد متفکر و حکیم قائل بر این شدند که امنیت رکن اصلی بقا و ارتقای سطح تمدن در یک جامعه است و یکی از عواملی که باعث می شود تمدن و پیشرفت  دچار سقوط  و حیات طبیعی دچار مشکل شود تخریب امنیت است. 

امام جمعه بوشهر با تاکید براینکه قدر امنیت وقتی دانسته می شود که جامعه ای دچار ناامنی شود گفت: هدف استکبار جهانی از ناامن کردن برخی از کشورهای منطقه است  ایجاد ناامنی در ایران اسلامی است .

سوسنی با اشاره به ارزیابی عملکرد نیروی انتظامی از دیدگاه مردم تصریح کرد: شماره تلفن ۱۹۷، سامانه نظارت مستقیم مردم بر عملکرد پلیس است که در نیمه نخست امسال قدردانی مردم از نیروی انتظامی استان نسبت به سال قبل شش درصد افزایش یافته است.

وی کاهش ۶۵ درصدی شکایت و ۱۰ درصدی انتقادات مردم از نیروی انتظامی استان بوشهر را از دیگر موفقیت‌های این نیرو در استان بوشهر عنوان کرد.

تامین امنیت در مرزهای استان بوشهر

فرمانده مرزبانی استان بوشهر گفت: علاوه بر تامین نظم و امنیت مرزها و استیفای حقوق مرزنشینان و دولت ۲هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی در بین مرزنشینان بی بضاعتی که از سوی ستاد نماز جمعه و گروه‌های جهادی شناسایی شدند شامل برنج، روغن، مواد خوراکی و نوشت افزار توزیع شده است.

یدالله شرفی افزود: طرح ویزیت رایگان باهمیت پزشکان و پرستاران در مناطق محروم مرزی استان اجرا شد.

از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه  هفته نیروی انتظامی نامگذاری شده است.