فرمانده مرزبانی استان

۶۵۰ لیتر گازوئیل قاچاق در استان بوشهر کشف شد

سرهنگ ستاد یدالله شرفی فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف ۶۵۰ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در سواحل و مرزهای دریایی خلیج‌فارس استان در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش جنوب استان سرهنگ ستاد یدالله شرفی  در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با گرامیداشت هفته فراجا از امنیت پایدار در سواحل و نوار مرز دریایی استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: همکاری و هماهنگی فرماندهی انتظامی و مرزبانی استان بوشهر در راستای برقراری امنیت یکی از برنامه‌های مهم در استان است.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر ضمن بیان اقدامات مؤثر یک سال گذشته در حوزه مرزی استان، گفت: علاوه بر تأمین نظم و امنیت مرزها و استیفای حقوق مرزنشینان و دولت، اقدامات معیشتی برای مرزنشینان بی‌بضاعت که از طریق ستاد نماز جمعه و گروه‌های جهادی شناسایی شد بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی شامل برنج، روغن، مواد خوراکی، نوشت‌افزار توزیع شد.

وی به ویزیت رایگان پزشکان مرزبانی در مناطق ساحلی استان اشاره کرد و افزود: طرح ویزیت رایگان از طریق پزشکان و پرستاران به مناطق محروم مرزی اجرا شد و از ساحل‌نشینان از خدمات درمانی رایگان بهره‌مند شدند.

شرفی بیان اینکه مرزبانان با روحیه شهادت طلبی آماده دفاع از حریم ولایت هستند خاطر نشان کرد: نیروهای مرزبانی در سواحل و مرز دریا خلیج‌فارس با امکانات و تجهیزات پیشرفته و نوین مأموریت‌های محموله را شبانه‌روز اجرا می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر برخورد با قاچاق کالا، مواد مخدر و سوخت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال با شناسایی قاچاقچیان، بیش از ۶۵۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در سواحل و مرزهای دریایی خلیج‌فارس استان بوشهر کشف شده است.

وی مقابله با سوداگران مرگ را از دیگر فعالیت مرزبانی استان بوشهر دانست و تصریح کرد: در شش ماه نخست امسال ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط نیروهای مرزبانی استان بوشهر کشف شد.

شرفی مقابله با قاچاق کالا را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در مدت یاد شده با تلاش نیروهای مرزبانی به ارزش ۶۷۰ میلیارد تومان کالا قاچاق در نوار ساحلی و مرز دریایی خلیج‌فارس استان بوشهر کشف شده است.