بدهی بیمارستان کنگان

بدهی بیمارستان کنگان شایسته استان بوشهر نیست

امام جمعه کنگان : دستور ریاست جمهوری در خصوص ساماندهی مسئله ته لنجی ستودنی است / بدهی ۲۵ میلیارد تومانی ، کمبود امکانات ، عدم پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان (بیش از ۷ ماه) شایسته پایتخت انرژی اقتصادی کشور نیست / انتظار مردم اینست در دولت ایران قوی ، مصوبات عادلانه و به دور از تبعیض و برای همه استان مفید باشد / کمترین انتظار اینست که صنعت در این شهرستان مانند سایر صنایع در کشور دسته جات و تیم های ورزشی این شهرستان را مورد حمایت قرار دهند.

دستور ریاست جمهوری در خصوص ساماندهی مسئله ته لنجی ستودنی است / بدهی ۲۵ میلیارد تومانی ، کمبود امکانات ، عدم پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان (بیش از ۷ ماه) شایسته پایتخت انرژی اقتصادی کشور نیست / انتظار مردم اینست در دولت ایران قوی ، مصوبات عادلانه و به دور از تبعیض و برای همه استان مفید باشد / کمترین انتظار اینست که صنعت در این شهرستان مانند سایر صنایع در کشور دسته جات و تیم های ورزشی این شهرستان را مورد حمایت قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به سفر هفته گذشته ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران به استان بوشهر ، به موضوع دستور صریح ریاست جمهوری به استاندار محترم بوشهر و مهلت ده روزه در خصوص ارائه گزارش در مورد مسئله ته لنجی به هیات دولت اظهار داشت: خوشبختانه استاندار جهادی بوشهر با قاطعیت مساله را پیگیری و چندین نشست تخصصی با افراد مختلف از جمله ائمه جمعه کنگان ، دیر ، دیلم و دلوار برای ساماندهی مسئله ته لنجی و شنیدن خواسته های مردم در این مورد برگزار کردند.
وی بیان کرد: حذف ته لنجی بستر را برای کارهای خلاف و واردات کالای ممنوعه فراهم می کند.
خطیب جمعه افزود: آسیب دیدن ته لنجی شغل دهها هزار مرزنشین را که درآمد و کارشان از طریق تجارت و دریاست از بین می برد.
محمودی عنوان کرد: پیشنهاد شد کالای همراه ملوان بگونه ای ساماندهی شود که سود حاصله از کالای ته لنجی معادل یک حقوق کارمند و سود حاصله برای لنج دار معادل حجم سرمایه گذاری که کرده باشد.
وی در ادامه عدم پرداخت بیمه ملوانان در گذشته را یکی از جفاهای آشکار در حق این قشر زحمتکش دانست و عنوان نمود: کالای ته لنجی بگونه ای باشد که لنج دار بتواند در طول سال ملوانان خود را بیمه کند.
امام جمعه اظهار داشت: پیشنهاد می شود کارهایی در شمال استان مانند قطعات وارداتی که بصورت صنایع تبدیلی به تولید ملی می رسد و گاهی به صادر خارج می شود ، در بنادر جنوب استان نیز مورد بررسی و مطالعه و اجرایی شود.
محمودی در بخش دیگری از خطبه ها گفت: سفر وزیر نفت به شهرستان کنگان یکی از توقعات و مطالبات مهم مردم کنگان از وزیر نفت است.
وی افزود: کنگان بعنوان بزرگترین میزبان صنایع در منطقه که بالاترین حجم سرمایه گذاری (پالایشگاهها) در آن انجام شده است بایستی بصورت ویژه دیده شود.
امام جمعه با بیان اینکه وزارت نفت ، شرکت های مستقر در منطقه بایستی نسبت به تعهدشان در قبال منطقه احساس وظیفه جدی کنند به هفته ورزش و مشکلات این حوزه در شهرستان اشاره و خاطر نشان ساخت: کمترین انتظار اینست که صنعت در این شهرستان مانند سایر صنایع در کشور دسته جات و تیم های ورزشی این شهرستان را مورد حمایت قرار دهند.
محمودی به برکات سفر ریاست جمهوری به استان اشاره و اظهار نمود: انتظار می رود در دولت ایران قوی مصوبات عادلانه و به دور از تبعیض و برای همه استان مفید باشد.
وی به برخی ادعاها در فضای رسانه ای و مجازی در خصوص ناعدلانه بودن مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر عنوان کرد: اگر این ادعا صدق باشد بایستی اصلاح و اگر کذب باشد شایسته است این مهم تکذیب تا عده ای موجب ایجاد ناامیدی در مردم نسبت به دولت بویژه ریاست محترم جمهور نشوند.
امام جمعه با تسلیت شهادت امام حسن عسکری (علیه السلام) و بررسی سیره و ابعاد شخصیتی آن امام همام گفت: در بحث حیات اجتماعی مواسات با مومنین و مخالفین از ویژگی های امام بود.
محمودی با تبریک آغاز امامت حضرت ولیعصر ارواحنافداه بیان کرد: ایمان عمیق ، برخورداری از عقلانیت و بصیرت ، مانوس بودن با قرآن ، اهل عبادت و تضرع بودن ، اطاعت پذیری ، عصیان ستیزی و شهادت طلبی از ویژگی های یاران امام زمان است.
وی به مشکلات بیمارستان امام خمینی (ره) گفت: بدهی ۲۵ میلیارد تومانی ، کمبود امکانات ، عدم پرداخت حقوق پرسنل بیمارستان (بیش از ۷ ماه) شایسته پایتخت انرژی اقتصادی کشور نیست.
خطیب جمعه افزود: پیشنهاد می گردد مشکلات عدیده بیمارستان از محل اعتبارا سفر ریاست جمهوری و کمک سایر دستگاهها از جمله خود دانشگاه علوم پزشکی ساماندهی شود.
نکوداشت هفته وحدت ، تجلیل از مجاهدت های نیروی انتظامی ، نکوداشت شهید محراب آیت الله اشرفی اصفهانی و تبریک سالروز ازدواج پیامبر مکرم اسلام با حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه دوم بود.