امام جمعه کنگان ؛

در قائله اخیر لطمه به ایران قوی و براندازی نظام بود

امام جمعه کنگان گفت: هدف دشمن در قائله اخیر لطمه به ایران قوی و براندازی نظام اسلامی بود.

به گزارش جنوب استان حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه عسلویه با بیان فرازی از سخنان حضرت علی (ع) درخطبه اول نهج البلاغه اظهار داشت: در این خطبه حضرت علی راجع به فرشتگان نکاتی دارد از جمله اینکه خدا از فرشتگان خواست آنچه در توان دارند انجام دهند و بر عهد خود وفا کنند.

وی اضافه کرد: عهد خداوند و فرشتگان این بود که بر آدم سجده کنند و انسان را بزرگ بشمارند. آیه قرآن هم به خلقت انسان اشاره دارد که چون انسان خلق شد خداوند از فرشتگان خواست که او را سجده کنند و همه فرشتگان سجده کردند به جز ابلیس؛ شیطان سجده نکرد و استکبار ورزید و از کافران شد.

امام جمعه عسلویه افزود: کبر انسان را از اوج به زیر می‌آورد؛ شیطان در درگاه الهی مقام داشت، منبر داشت، فرشتگان را وعظ می‌کرد، یک دستور خدا را انجام نداد و کافر شد؛ این تکبر و خود برتر بینی باعث شد از کافرین شود. تواضع و خودشناسی باعث می‌شود خدا را گم نکنیم حواس مان جمع کنیم این درس بزرگی است.

وی با تبریک آغاز امامت و زعامت حضرت ولی عصر (ع) خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) فرمود اگر از عمر دنیا یک روز مانده باشد خداوند آن روز آنقدر طولانی می‌کند تا مردی از اهل بیتم ظهور کند و زمین را پر از عدل و داد کند؛ امیدوارم منتظران به آرزویمان برسیم.

امام جمعه عسلویه فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب را بیان کرد و افزود: آقا فرمودند این جوان‌هایی که اغفال شدند باید تنبیه شوند؛ تنبیه یعنی آگاه شوند و بیدار شوند. این جوان‌ها دلشان با جبهه انقلاب است.

وی تاکید کرد: دشمنان ما اینها را تحریک می‌کنند؛ دشمنان در ظاهر در اظهارات دیپلماسی می‌گویند قصد دشمنی با ایران نداریم و این ظاهر هست ولی دارند توطئه می‌کنند. تهدید می‌کنند و مردم را تحریک می‌کنند که به خیابان بیایند.

هاشمی نژاد ادامه داد: این جوان‌ها تربیت شده فضای مجازی هستند و مقصر ما هستیم، مقصر خانواده است، مقصر جامعه است، مقصر آموزش و پرورش و دانشگاه است، هیچ فضای معنوی برایشان ایجاد نکردیم.

وی تصریح کرد: ما سراغ جوان‌ها نرفتیم و سراغ تربیت آنان نرفتیم؛ نمی‌گویم باید قبول کنیم و نمی گویم همه مقصر هستند ولی برخی معلمین و اساتید دانشگاه وظیفه خود را به درستی انجام نداده اند. رهبر انقلاب فرمودند آمریکا با جمهوری اسلامی و ایران قوی مخالف است. ایرانی می‌خواهند مثل دوران پهلوی گاو شیرده می‌خواهند.

امام جمعه عسلویه با تبریک هفته نیروی انتظامی افزود: به این عزیزان خدا قوت می گویم و از خدمات و زحمات همه نیروهای مسلح خالصانه و صمیمانه تشکر می‌کنم و برای آنان آرزوی سربلندی بیش از پیش دارم. حضرت آقا فرمودند به سازمان انتظامی ظلم شد و به نیروی انتظامی کم مهری می‌شود.

وی با تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر (ص) نور و رحمت خواستار وحدت بیشتر مردم شد و افزود: اختلاف به سود دشمن است و ضررش برای ما است. امروز یکی از اهداف دشمنان بدبخت ما ایجاد تفرقه است.

هاشمی‌نژاد گفت: دشمنان می‌خواهند مردم را رو در روی هم قرار دهند و احزاب گروه‌ها و شخصیت‌ها را از هم جدا کنند. دشمن تلاش دارد که جامعه اسلامی را از نظام و مسئولین جدا کنند. اینها اهدافشان را به گور خواهند برد. مسئولین باید دقت کنند مردم را به یک‌چشم نگاه کنند.