امام جمعه موقت دیر؛

وحدت برای اتحاد بیشتر بین مسلمانان استفاده شود

امام جمعه موقت دیر گفت: از ظرفیت هفته وحدت برای ایجاد وحدت بیشتر بین جامعه مسلمین استفاده کنیم.

به گزارش جنوب استان حجت الاسلام سیدابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر، با بیان اینکه همه باید برای گسترش تقوا در جامعه کمک کنیم، اظهار داشت: همه اقشار بویژه مسئولین و کارمندان در هرجایی با خدمت خالصانه به مردم می‌توانند به گسترش تقوا کمک کنند و این گونه می‌توانند با مشت‌های آهنین به دهان دشمن بکوبند.

امام جمعه موقت دیر افزود: گاهی اوقات دشمن با سو استفاده از ذهنیت‌های جوانان که اگر بواسطه عملکرد یک فرد منفی شده باشد، ارزشمندترین مجموعه‌ها را مورد اهانت ظلم قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور، بیان کرد: چه آنهایی که در داخل و خارج از کشور پشت صحنه بودند و بصیرت به خرج ندادند و به موقع و به جا موضع نگرفتند و چه کسانی که به نحوی دیگر کمک کردند و چه کسانی که مستقیم این عزیزان را مورد ضرب و شتم قرار دادند باید پاسخگوی خون‌های ریخته شده این شهدا باشند.

سعیدی با تبریک هفته فراجا، ابراز کرد: در حوادث اخیر کشور نیروی انتظامی که در طول سال امنیت را در جامعه برقرار می‌کند، مورد هجمه ناجوانمردانه قرار گرفت که ما از تلاش‌های این نیرو بویژه در شهرستان تشکر و قدردانی می‌کنیم.

وی عنوان کرد: کسانی که از سردار همدانی‌ها، مهدوی‌ها، سلیمانی‌ها و شهدای دیگر ما سیلی خوردند و از جنگ تحمیلی و حمله نظامی راه به جایی نبردند از روی دستپاچگی نظام اسلامی و نیروی انتظامی را مورد هجمه قرار دادند.

سعیدی بیان کرد: اگر چه در حوادث اخیر به نیروی انتظامی ظلم شد اما اقتدار و محبوبیت این مجموعه در بین ملت بیشتر شد.

وی یادآور شد: با وجود مقام معظم رهبری، بصیرت و هوشیاری مردم و نیروهای نظامی و انتظامی این توطئه دشمن خنثی شد.

استفاده از ظرفیت هفته وحدت برای ایجاد وحدت بیشتر بین مسلمانان

امام جمعه موقت دیر با تبریک میلاد پیامبر اسلام و آغاز هفته وحدت، گفت: از ظرفیت هفته وحدت بین شیعه و سنی برای ایجاد وحدت بیشتر بین جامعه مسلمین استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: به کسانی که تریبون یا جایگاهی دارند تذکر داده می‌شود مواظب باشند در صحبت‌های آنها مطلبی نباشد که باعث آزردگی قلوب شیعه و حتی اهل تسنن شود و دشمن از این گفته‌ها علیه مسلمانان سو استفاده کند.

سعیدی یادآور شد: پیامبر اسلام در میان مسلمانان مهربان و در مقابل کفار با حفظ وحدت به سوی دشمن حمله می‌بردند و شدیدترین برنامه‌ها نسبت به کفار دارند.

وی با بیان اینکه باید شخصیت پیامبر اسلام را دوسویه ببینیم، عنوان کرد: افراد گاهی اوقات از رأفت نظام اسلامی توقع نداشته باشند که هرکس هر غلطی علیه نظام اسلامی انجام می‌دهد، مسئولین نظام و قضائی و امنیتی نسبت به آنها بی خیال باشند.

دشمنان با ایران و نظام اسلامی مخالف هستند

سعیدی ابراز کرد: بحث بر سر بی‌حجابی و بدحجابی نیست؛ دشمنان با ایران اسلامی و نظام اسلامی و پیشرفت‌های ما مخالف هستند.

وی افزود: اگر لازم است با کسانی که در هیجانات اخیر قرار گرفتند و اشتباهاتی انجام داده‌اند رأفت اسلامی شود و بیدار و هوشیارشان کنید اما برای سرکرده‌ها چه در داخل و چه خارج باید به عنوان تروریست پرونده قضائی تشکیل شود.

سعیدی با تاکید بر اینکه باید اطاعت خود را از ولایت بیش از پیش افزایش دهیم، گفت: ما باید موقعیت را بشناسیم و به موقع و به جا موضع بگیریم.

وی افزود: تذکری هم خدمت برخی افراد می‌دهم که در سطح شهرستان اجازه پیدا نخواهید کرد که ابتذال فرهنگی، بی حجابی، کشف حجاب و دهن کجی به آموزه‌های اسلام کنید و با مشت محکم مردم مواجه خواهید شد.

سعیدی با اشاره به سالروز ازدواج پیامبر اسلام با حضرت خدیجه سلام الله علیها، افزود: این بانوی گرانقدر با استفاده از اموال خود از اسلام و پیامبر حمایت کرد.

خطیب جمعه دیر درباره روز روستا و عشایر، تصریح کرد: روستانشین‌ها و عشایر به نوعی مرزبانان کشور و تولید کننده ترین و قانع‌ترین افراد جامعه هستند و مسئولین نسبت به حفظ موقعیت و جمعیت و خدمت رسانی به روستاها قبل از مراجعه آنها به شهرها اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به سالروز شهادت سردار شهید نادر مهدوی و روز نیروی دریایی سپاه، اضافه کرد: هم در اداره آموزش و پرورش و هم مساجد حماسه آفرینی‌های شهید مهدوی و یارانش بازگو شود