با حضور وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی پست برق کنگان آغاز شد

عملیات اجرایی پست برق کنگان با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان با حضور وزیر نیرو آغاز شد.

به گزارش جنوب استان مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر ظهر شنبه در آئین آغاز عملیات اجرایی پست برق کنگان اظهار کرد: ایستگاه ۴۰۰ مگاوات کنگان از استراتژیک‌ترین ایستگاه‌های برق استان بوشهر است که در سنوات قبل با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات آمپر به‌بهره‌برداری رسید.

یدالله حقیقی اضافه کرد: با توجه به رشد منطقه به ویژه در حوزه صنعت مطالعات توسعه و افزایش ظرفیت از سوی شرکت برق منطقه‌ای انجام شد و احداث سه ست ترانس با ظرفیت ۵۰۰ مگاوات آمپر دیگر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در دو فاز انجام می‌گیرد، عنوان کرد: در فاز اول تا پایان امسال ترانس‌ها نصب خواهند شد و در فاز دوم پروتکشن و حفاظت‌های مربوطه نیز تا قبل از سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری خواهیم رساند.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای فارس و بوشهر تصریح کرد: از جمله مزایای احداث این نیروگاه و افزایش ظرفیت آن است که زیرساخت‌های لازم برای رشد و توسعه منطقه به ویژه در دیَر و کنگان فراهم خواهد شد.

حقیقی با اشاره به نبود هیچ‌گونه خاموشی در تابستان گذشته در استان‌های فارس و بوشهر ادامه داد: امیدوارم سال‌های آینده نیز شاهد برگ زرین دیگری به اوراق انقلاب اسلامی باشیم.

محرابیان وزیر نیرو روز شنبه به منظور آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند پروژه و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس عسلویه وارد استان بوشهر شد.

بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی عسلویه با ظرفیت ۱۵۰۰ مگاوات و پست برق ۴۰۰ کیلوولتی درازی شهرستان دشتی از جمله برنامه‌های سفر امروز وزیر نیرو به بوشهر است.

همچنین وزیر نیرو از ۲ طرح آب‌شیرین کن بوشهر و سیراف به ترتیب به ظرفیت ۳۵ و ۲۸ هزار مترمکعب و سدهای دالکی و دشت پلنگ در شهرستان‌های دشتستان و دشتی بوشهر بازدید می‌کند.

آغاز عملیات اجرایی پست برق ۱۰۰ کیلو ولت کنگان و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق در جزیره خارگ از دیگر برنامه‌های محرابیان در سفر یک روزه به استان بوشهر است.

وزیر نیرو همچنین عصر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر شرکت می‌کند و پایان بخش سفر او حضور در مراسم گرامیداشت شهدای خلیج فارس (نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس) در سالروز شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در شهرستان دشتی خواهد بود.