معارفه شهردار جدید بوشهر

معارفه شهردار جدید بوشهر – مردم دیگر تحمل شنیدن سوءاستفاده های مالی را ندارند

معارفه حسین حیدری به عنوان شهردار بندر بوشهر در تالار لیان برگزار شد.

در آیینی با حضور مسئولان، حسین حیدری به عنوان شهردار جدید بوشهر معارفه شد.

حسین حیدری صبح امروز در آیین معارفه خود به عنوان شهردار جدید بوشهر با اشاره به اینکه هدف ما خدمت به خلق الله است، اظهار کرد: بزرگ‌ترین نعمت الهی خدمت به مردم است که ما تاکنون کوتاهی‌های زیادی در این خصوص کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید نقاط ضعف را تبدیل به قوت کنیم و نقاط قوت را تداوم ببخشیم، ادامه داد: وقت کم و نیاز است اقدامات جهادی، انقلابی و شبانه‌روزی برای رفع عقب افتادگی‌ها صورت بگیرد و تلاش کنیم تا بتوانیم منویات مقام معظم رهبری در گام بیانیه دوم انقلاب را به منصه ظهور برسانیم.

شهردار بوشهر ضمن تشکر از شهرداران پیشین بوشهر تصریح کرد: شورای شهر و نیروهای شهرداری در خط مقدم اجرای اهداف ما قرار دارند از این رو به همه آنها آماده‌باش اعلام می‌کنم و از آنها می‌خواهم با تمام توان در مسیر برنامه‌ها و گام‌های تعیین شده گام بردارند.

حیدری با اشاره به اینکه وحدت و همدلی دو رکن اساسی است، بیان کرد: تعداد نیروهای شهرداری بوشهر زیاد است و ما باید از این ظرفیت با شناسایی افراد جهادی، انقلابی، دلسوزر، فساد ستیز و متعهد استفاده کرده و آنها را پای کار بیاوریم.

این مقام مسئول با تاکید بر رعایت تکریم ارباب رجوع، عنوان کرد: احترام به مردم هنگام مراجعه به شهرداری برای پیگیری و حل مشکلات‌شان ضروری است حتی اگر نتوانیم مشکلاتشان را حل کنیم.

شهردار بوشهر با بیان اینکه به دنبال ایجاد درآمدهای پایدار در شهرداری بوشهر هستیم، گفت: برای کسب درآمدهای پایدار از طریق سرمایه‌گذاری ساز و کارهایی تعریف شده و بسته‌ای سرمایه گذاری تهیه شده است که با انتشار فراخوان از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی استقبال می‌شود.

حیدری در خصوص گلایه‌های مردم از ناوگان حمل و نقل شهری اظهار کرد: ناوگان حمل و نقل شهری در استان بوشهر نیاز به نوسازی و زیرسازی دارد.

وی با اشاره به لزوم توجه به بافت تاریخی شهر بوشهر تصریح کرد: به هویت و معماری ایرانی-اسلامی و احیای بافت قدیم بوشهر که یکی از بسترهای خوب برای جذب گردشگر است نیز باید توجه ویژه داشته باشیم.

شهردار بوشهر با اشاره به پوشش جعفر پورکبگانی، رئیس شورای شهر بوشهر که با لباس پاکبانی در مراسم شرکت کرده بود، گفت: خود را لایق این لباس نمی‌دانم. من فرزند کارگر هستم و همواره نسبت به نانی که خورده‌ام وفادار خواهم بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از خدمات صالحیان شهردار و کردگار سرپرست سابق شهرداری بوشهر قدردانی و حسین حیدری به عنوان شهردار جدید بوشهر معرفی شد.

 

مردم دیگر تحمل شنیدن سوءاستفاده های مالی را ندارند

به گزارش خلیج فارس؛ احمد محمدی زاده استاندار بوشهر در این آئین بیان کرد: ارزیابی مثبتی از عملکرد شورا و شهرداری بوشهر در ۴ سال گذشته نداریم و مشکلاتی وجود داشت که موجب عقب ماندگی شهر و بی اعتمادی مردم به مسئولان شد.

 

او افزود: اختلافات شورا و شهرداری و سوء استفاده‌های مالی بزرگ‌ترین آسیب‌های مدیریت شهری است و مردم تحمل شنیدن این آسیب‌ها و مشکلات را ندارند.

وی بیان کرد: برخی مسائل سال های اخیر پیرامون شورا و شهرداری بوشهر حادثه تلخ و بدی بود که در سایر شهرهای این استان نیز رخ داد و باید مانع از تکرار و بروز دوباره آن شد.

 

محمدی‌زاده ادامه داد:  این مشکلات باعث شد تا شورا  و شهرداری به جای پرداختن به مشکلات مردم، به درگیری صنفی خود پرداخته و مردم را ناراحت کردند.

استاندار بوشهر با اشاره به ابلاغ حکم هفت شهردار شهرهای استان اظهار داشت: قبل از ابلاغ حکم، همه این شهرداران به استانداری دعوت و طی نشستی خواستار توجه به قوانین شدم، درحالی که قبلا احکام به شهرستان ها ابلاغ و معارفه برگزار می شد.

 

محمدی ‎زاده اظهار داشت: برای رئیس شورای شهرها و شهرداران جدید استان ویژه ‎برنامه‌‎ای آموزشی تدارک دیده شده تا آسیب‌‏های منجر به اشکال‏‎‌هایی مانند سوء استفاده و اختلاس برای آنها بازگو شود.

وی گفت: در کنار این سخت‏گیری باید به نیروها اعتماد داد تا بتوانند با فراغ بال برای حل مشکل‏‌های مردم تصمیم‌‏گیری کنند.

 

استاندار بوشهر یادآور شد: با شناخت حاصل شده شهرداران و شوراهای این دوره انسان‏‌های پاک دست و مصممی هستند که باید با اختیار تام کارها را پیش ببرند.

محمدی زاده اظهار کرد: از شورا و شهرداری بوشهر نیز انتظار است با اجرای چندین طرح مهم برای ایجاد تحول در شهر بوشهر تلاش کنند.

 

موافقت با ۴ درخواست رییس شورای شهر 

استاندار بوشهر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به درخواست های پورکبگانی رییس شورای شهر گفت: نشست ۲ ماه یکبار شورا و شهرداری با استاندار، حضور رئیس شورای شهر و شهردار بوشهر در نشست شورای برنامه ریزی استان به عنوان مدعو، همراهی استاندار با شورا و شهرداری برای پیگیری مطالبات از حوزه وزارت و راه و شهرسازی و سازمان پدافندغیرعامل و حضور مدیران در نشست های ماهیانه پاسخگویی در مساجد موافق هستم و اگر درخواست دیگری از سوی شورای شهر باشد برای همراهی آمادگی داریم.

وی همچنین یکی از اولویت های شهرداری را احداث پارک ویژه بانوان با تمام امکانات مورد نیاز دانست و اظهار داشت: انتظار می رود این مهم به شکلی دنبال شود که الگویی برای سایر شهرهای ساحلی باشد.

 

نیروهای شهرداری از پاراف یک نامه ترس دارند

فرماندار بوشهر نیز با بیان اینکه شهرداری از تولد تا مرگ با شهروندان در ارتباط است گفت: به دلیل همین گستردگی و تنوع فعالیت، امکان بروز اشکال و نارضایتی وجود دارد، ولی مهم این است که شان و احترام مردم را نگه داریم. ضمن اینکه دستگاههای دولتی نیز باید شهرداری را در ایفای مسئولیت هایش همراهی کنند.

 

عباس جمشیدی همچنین با اشاره به اتفاقات قضایی که در شهرداری برای کارکنان طی یکسال اخیر رخ داد، اظهار داشت: همین موضوع باعث شده تا کارمندان شهرداری برای یک پاراف نیز ترس داشته باشند و برخی کارها با کندی پیش برود، اما قطعا در کنار مراقبت از اینکه تخلف رخ ندهد، نباید کارهای مردم به دلیل عدم ریسک مدیران زمین بماند و این نقیصه باید در مجموعه شهرداری رفع شود.

جمشیدی با اشاره به اختلاف دیدگاه سیاسی اش با پورکبگانی رییس شورای شهر اظهار داشت: از زمان شروع به کار این دوره شورا بهترین تعامل را با همدیگر داشته ایم، چرا که میز و مسئولیت فرصت تسویه حساب های سیاسی نیست.

 

احترام ارباب رجوع ضروری است

شهردار بوشهر نیز گفت: بزرگ‌ترین نعمت الهی خدمت به مردم است که ما تاکنون کوتاهی‌های زیادی در این خصوص داشته‌ایم.

حسین حیدری با تشکر از شهرداران پیشین بوشهر افزود: شورای شهر و نیروهای شهرداری در خط مقدم اجرای اهداف ما قرار دارند از این رو به همه آن‌ها آماده‌باش اعلام می‌کنم و می‌خواهم با تمام توان در مسیر برنامه‌ها و گام‌های تعیین شده گام بردارند.

 

او ادامه داد: تعداد نیروهای شهرداری بوشهر زیاد است و باید افراد جهادی، انقلابی، دلسوزر، فساد ستیز و متعهد را پای کار بیاوریم.

شهردار بوشهر با تاکید بر رعایت تکریم ارباب رجوع، عنوان کرد:احترام به مردم هنگام مراجعه به شهرداری برای پیگیری و حل مشکلات‌شان ضروری است حتی اگر نتوانیم مشکلاتشان را حل کنیم.

حیدری همچنین گفت: برای کسب درآمدهای پایدار از طریق سرمایه‌گذاری سازوکارهایی تعریف شده است و با انتشار فراخوان از سرمایه‌گذاران بومی و غیربومی استقبال می‌شود.

 

او، ناوگان حمل و نقل شهری را نیازمند نوسازی عنوان و بر توجه به بافت تاریخی شهر بوشهر برای جذب گردشگر تاکید کرد.

شهردار بوشهر گفت: فرزند کارگر هستم و همواره نسبت به نانی که خورده‌ام وفادار خواهم بود.

حسین حیدری ۲۱ شهریور با کسب رای ۶ عضو از ۹ عضو شورای اسلامی شهر بوشهربه سمت شهردار بندر بوشهر انتخاب شد و ۲۱  مهر احمد وحیدی وزیر کشور حکمش را امضا کرد. او پیش از این فرمانداری تنگستان، مدیرکلی تعاون،کار و رفاه اجتماعی ،مدیرکلی اداری و مالی استانداری بوشهر را بر عهده داشته است.

طی این مدت عبدالله کردگار سرپرستی شهرداری را برعهده داشت.

 

در حاشیه

جعفر پورکبگانی رئیس شورای شهر بوشهر با لباس پاکبانی در این مراسم شرکت کرده بود.

این مراسم که قرار بود ساعت ۱۰ صبح آغاز شود، با ۲۰ دقیقه تاخیر آغاز شد و ساعت ۱۲ خاتمه یافت.

کردگار سرپرست شهرداری به عنوان نخستین سخنران، از همکارانش حلالیت طلبید.