وزیر نیرو:

آب شیرین کن سیراف – جم پس از ۱۴ سال دهه فجر امسال بهره برداری می‌شود

وزیر نیرو گفت: تلاش می‌شود با انجام یک کار جهادی، در سایه یک برنامه ریزی منسجم و تخصیص اعتبار مناسب؛ آب‌شیرین کن سیراف - جم پس از ۱۴ سال در دهه فجر امسال آماده افتتاح و بهره برداری می‌شود.

به گزارش جنوب استان علی اکبر محرابیان شامگاه شنبه در نشست جمع بندی سفر یک روزه خود به استان بوشهر در فرمانداری شهرستان دشتی افزود: تاکنون ۲هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان اعتباربرای اجرای پروژه آب‌شیرین کن سیراف – جم هزینه شده که از این میزان یک هزار میلیارد تومان در دولت سیزدهم تخصیص یافته است.

وی اظهار کرد: از محل اعتبارات تنش آبی نیز برای سالجاری ۲۵۰ میلیارد تومان برای پروژه آب‌شیرین کن سیراف – جم مصوب شده که تاکنون از این مبلغ ۲۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

محرابیان ادامه داد: در آغاز به کار دولت سیزدهم، وزارت نیرو اقدام به تهیه بانکی از پروژه های نیمه تمام و بعضا تعطیل شده کرد که آب‌شیرین کن سیراف – جم  یکی از این پروژه ها بوده است.

وزیر نیرو تصریح کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح توسعه پروژه آب‌شیرین کن سیراف – جم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: همچنین ساخت یک واحد آب‌شیرین کن برای شهر بَنَک شهرستان کنگان نیز طی یک سال مصوب شده که پس از مطالعات فنی، ظرفیت آن مشخص می‌شود.

وزیر نیرو با اعلام این که برای افزایش ظرفیت یک ایستگاه ۴۰۰ کیلوولت پنج سال زمان نیاز است  عنوان کرد: عملیات اجرایی افزایش ظرفیت این ایستگاه در شهرستان کنگان امروز آغاز شد و تلاش می‌شود تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

محرابیان با اعلام این که بررسی‌های وزارت نیرو نشان می‌دهد یک سوم روستاهای استان بوشهر دچار تنش آبی هستند، گفت: در سال جاری با تخصیص اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات محرومیت زدایی برای ۳۴۸ روستای این استان، در آینده شاهد کاهش تنش‌های آبی این روستاها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در فاز نخست، ۱۲۰ روستا در استان بوشهر مشمول این اعتبارات شدند و این پروژه ها امروز با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا هستند.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو روز شنبه به منظور آغاز عملیات اجرایی و بهره‌برداری از چند پروژه و بازدید از طرح‌های صنعت آب و برق از طریق فرودگاه بین‌المللی خلیج فارس وارد استان بوشهر شد.