۲۶۶ واحد مسکونی برای محرومان تنگستان احداث می‌شود

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: سهم شهرستان تنگستان از پروژه مسکن محرومان در این استان ۲۶۶ واحد مسکونی است.

حمید حیدری بریدی روز شنبه در نشست شورای تامین مسکن شهرستان تنگستان با حضور مدیران عامل بانک‌ها افزود: در زمان حاضر قرارداد ۸۰ درصد این واحدها در بانک‌ها منعقد شده و وارد عملیات اجرا شده اند.

وی بیان کرد: براساس تفاهم نامه سازمان برنامه و بودجه با بنیاد مسکن کشور، سهم استان بوشهر از محل احداث واحدهای مسکونی محرومان یکهزار و ۵۰۰ واحد تعیین شده‌است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: همچنین ۲۲۵ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن در شهرستان تنگستان در دست اجرا است که ۹۰ درصد این واحدها به بانک معرفی و ۷۰ درصد انعقاد قرارداده شده اند.

وی با تاکید بر روان سازی در پرداخت تسهیلات بانکی به مردم اظهار کرد: با همکاری بانک‌ها در پرداخت به موقع تسهیلات به مردم در زمان حاضر ۵۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی در استان بوشهر مقاوم سازی شده‌اند.

حیدری بریدی بااشاره به نهضت جهش تولید مسکن و ساخت یک میلیون مسکن در کشور گفت: همه موظف هستیم برای اجرای این سیاست دولت همکاری لازم را داشته باشیم در همین ارتباط بانک‌ها موظف هستند در پرداخت تسهیلات سخت گیری نکنند تا روند ساخت و ساز مسکن در استان بوشهر سرعت بیشتری به خود بگیرد و بارقه امید در بین مردم ایجاد شود.

وی ادامه داد: عملکرد بانک‌ها در طرح ویژه بهسازی مسکن در استان بوشهر قابل قبول است اما باید در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن محرومان تلاش بیشتری داشته باشند.

حیدری برضرورت روان سازی بانک‌ها در بخش پرداخت تسهیلات مسکن به متقاضیان و گرفتن ضمانت‌ها تاکید کرد و گفت: پرداخت تسهیلات تامین مسکن از تکالیف مهم هر دولت به شمار می‌رود و در دولت سیزدهم نیز به عنوان اولویت مهم مورد توجه قرار دارد.

169128195.jpg (700×467)