هفته وحدت

جشن بزرگ هفته وحدت در شهرستان کنگان برگزار شد

همزمان با هفته وحدت و با حضور فرماندار کنگان، مشاور اهل سنت استاندار بوشهر و سایر مسئولین و ائمه جمعه جشن بزرگ هفته وحدت در شهرستان کنگان برگزار شد.

به گزارش جنوب استان همزمان با فرا رسیدن هفته وحدت، شب شنبه شیعیان و اهل تسنن شهرستان کنگان در مسجد اهل سنت این شهر میلاد پیامبر اکرم(ص) و هفته وحدت را جشن گرفتند.

در این مراسم که فرماندار کنگان، مسئولان شهرستان کنگان و قشرهای مختلف مردم شیعه و سنی شهرستان کنگان  حضور داشتند فرماندار کنگان با تبریک هفته وحدت نام‌گذاری این هفته را یکی از برکات نظام اسلامی ایران دانست و اظهار داشت: ایران اسلامی نماد اتحاد شیعه و سنی است که جهان اسلام باید از وجود اتحاد در ایران الگوگیری کند.

روحی سخران مراسم با بیان اینکه مهم ترین راه برای تحقق اهداف دشمنان اسلام تفرقه و اختلاف میان مسلمانان است گفت: وحدت چیزی است که تعارف ندارد بلکه دستور صریح قرآن کریم و پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) است که مسلمانان باید به ریسمان الهی چنگ بزنند و از تفرقه خودداری کنند.

وی، با بیان اینکه دشمنان برای رسیدن به اهداف خود در سرزمین‌های اسلامی برنامه‌ریزی می‌کنند خاطر نشان کرد: امروز مسلمانی به جایی رسیده که مسلمان بدست مسلمان برای خوشحالی دشمنان اسلام کشته می‌شود.

او در پایان با بیان اینکه دین مبین اسلام دین دعوت به توحید و وحدت است افزود: باید با وحدت و با تمسک به قرآن کریم و اهل بیت(ع) که مهمترین مایه وحدت اسلامی است از هرگونه تفرق دوری کنیم.

مولود خوانی در وصف پیامبر اکرم و پخش شیرینی و شام از دیگر برنامه‌های این جشن بود.