معاون استاندار بوشهر:

لیدرهای اغتشاشات تجمع مسالمت آمیز کارگران پارس جنوبی دستگیر شدند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر از دستگیری لیدرهای آشوب در پارس جنوبی روز دوشنبه خبر داد و گفت: وضعیت استان بوشهر آرام است و مشکل خاصی وجود ندارد.

به گزارش جنوب استان اکبر پورات چهارشنبه شب در نشست شورای اداری استان بوشهر افزود: در این تجمع مسالمت‌آمیز عده‌ای آشوبگر وارد ماجرا شده و چند کانکس آتش زدند که با درایت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی لیدرهای اصلی شناسایی، دستگیر و به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی اظهار کرد:  یک فرمان در واشنگتن صادر و به اتاق جنگ رسانه ای لندن رسید و آن فرمان این بود که بی بهانه بیرون بریزید و همه چیز  را به آتش بکشید.

پورات گفت: فرمان دشمن این بود که انقلاب اسلامی در گام دوم با دولت انقلابی آیت الله رئیسی درحال چینش است و به سرعت مناسبات خود را با جهان تعریف و تحریم‌ها را پشت سر گذاشته و پیشرفت‌های آن از شمارش خارج شده است.

وی ادامه داد: گفته شد به هر نحوی شده این دکوراسیون و ویترین امنیت و قاب اقتدار ملت ایران باید به آتش کشیده شود که مردم ایران در اجتماع های مختلف چندین بار به خیابان‌ها آمدند و این توطئه را خنثی کردند.

پورات با تقدیر از بصیرت مردم انقلابی استان بوشهر گفت: در زمان حاضر تمام نهادهای امنیتی و اطلاعاتی مزدوران دشمن را شناسایی و بازداشت کرده و کسانی که فریب خورده بودند آزاد شدند.

وی با تاکید براینکه تامین امنیت جان و مال مردم خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است و به هیچ عنوان به دشمن اجازه عرض اندام داده نمی‌شود، افزود: حوادثی که اتفاق افتاد با اقتدار نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و دستگاه‌های اجرایی کنترل و امروز وضعیت امنیتی استان آرام است.

وی اظهار کرد: امروز با تدابیر هوشمندانه جلو تجمعات بزرگ در استان گرفته شده است و با هوشیاری و پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی تلاش شده مشکل خاصی در حوزه امنیت بوجود نیاید.

جانشین فرماندهی انتظامی استان بوشهر گفت: حضور به موقع مردم در این شرایط حساس به همه توطئه های دشمن خاتمه داده است.

صالحی افزود: مردم ما با حضور خود در صحنه خط خود را از نفاق و تفرقه ای که دشمن به وجودآورده بود جدا کردند و ثابت کردند همواره پشتیبان نظام هستند.

وی بابیان اینکه حضور به موقع مردم مایه دلگرمی پلیس شد یادآور شد: آنچه که گذشت نشان داد مردم استان بوشهر بیش از سایر مناطق کشور در میدان هستند و از خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس حمایت می کنند پلیس نیز با تمام توان پای امنیت مردم ایستاده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد افرادی که بازداشت شده بودند واقعا احساسی و هدایت شده حضور پیدا کرده بودند، گفت: اما با پشتیبانی دستگاه قضایی بدون هیچ ملاحظه ای با لیدرها با شدت و قاطعیت برخورد می شود.

صالحی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان اجازه شکل گیری تجمع غیر مجاز را نخواهیم داد، افزود: اجازه نمی دهیم که عده ای با سوء استفاده از این بستر غبار آلود به امنیت مردم، اماکن عمومی و خصوصی تعرض کنند یا اینکه بخواهند جان، مال و ناموس مردم را به خطر بیندازند.

وی همچنین بر ضرورت خود مراقبتی دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و گفت: استان بوشهر تنها استان کشور است که در محیط شهری و اجتماعی هیچ خسارتی نداشته و  از پلیس نیز تلفاتی نداشتیم و  این بیانگر همکاری مردم، هوشیاری، اشراف اطلاعاتی و حضور میدانی و به موقع پلیس است.