امام جمعه عسلویه

برخی روستاهای پایتخت انرژی، سه روز یکبار آب دارند!

امام جمعه عسلویه گفت: کمبود آب در روستاها این شهرستان به گونه‌ای است که برخی روستاها هر سه روز یکبار سهمیه آب دارند و یا آب در دسترس‌شان بسیار ناچیز است.

به گزارش جنوب استان  حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد با اشاره به اینکه عسلویه شهری صنعتی و اقتصادی است، اظهار کرد: امکانات و زیرساخت‌ها در این شهر و استان بوشهر مطلوب و ایده‌آل نیست.

وی به مشکلات بیمارستان نبی اکرم تأمین اجتماعی عسلویه اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین مشکل این بیمارستان، کمبود فضای فیزیکی است و نیاز به توسعه دارد. کمبود سرانه فیزیکی موجب شده است تا محلی برای خوابگاه پرسنل و استراحت‌گاه پزشکان وجود نداشته باشد.

امام جمعه عسلویه افزود: ساختمان‌هایی اطراف بیمارستان وجود دارد که آن را محصور کرده‌اند و در صورت تملک آن‌ها مشکل حل می‌شود و می‌توان فضای بیشتری را در اختیار بخش دندانپزشکی و اورژانس بیمارستان قرار داد.

حجت‌الاسلام سیدعلی هاشمی‌نژاد ادامه داد: نبود دستگاه‌های آزمایشگاهی، آمبولانس، دستگاه چیلر، اکو قلب و… از دیگر کمبودها و نواقص بیمارستان است که بایستی با مساعدت مسئولان مربوطه در اسرع وقت رفع شوند.

وی با اشاره به مشکلات بیمارستان شهید سلیمانی عسلویه گفت: این بیمارستان ۲ سال پیش به افتتاح رسید و علیرغم وجود مدرن‌ترین تجهیزات و امکانت اما از نبود پزشک متخصص رنج می‌برد. از طرف دیگر پروانه بهره‌برداری ندارد و همین امر باعث شده است تا با هیچ بیمه‌ای قرارداد نداشته باشد و تعرفه‌ها با نرخ آزاد محاسبه شوند و این موضوع مشکلات زیادی را ایجاد کرده است تا مردم تمایل و رغبتی برای مراجعه به این بیمارستان نداشته باشند. بازدیدهای متعددی از این بیمارستان صورت گرفته است و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قول مساعد برای صدور پروانه بهره‌برداری داده است. اما برای قرارداد با بیمه‌ها لازم است تا بهداشت و درمان سپاه و نیروی دریایی سپاه اقدام کنند.

بحران جدی آب در عسلویه

خطیب جمعه عسلویه با اشاره به مشکل کمبود آب بیان کرد: در عسلویه برای تأمین آب شرب مورد نیاز ۴ هزار متر مکعب با کسری و کمبود آب مواجه هستیم و همین امر مشکلات و نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده است. هر چند فرسوده بودن سیستم آب و فاضلاب شهر عسلویه خود مزید بر علت است و هدر رفت آب نیز باعث شده است تا این کمبودها بیشتر نمود پیدا کند در صورتی که لوله‌های آب و فاضلاب نوسازی شوند، میزان کمتری آب  هدر می‌رود و این کسری و کمبود آب نیز کمتر می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد تصریح کرد: کمبود آب در روستاها وضعیت بدتری دارد به گونه ای که برخی روستاها هر سه روز یکبار سهمیه آب دارند و یا آب در دسترس شان بسیار ناچیز است. در جلسه‌ای با حضورعلی عسگری رئیس هلدینگ خلیج فارس، این مشکلات و مطالبات مردمی مطرح شد و وی به مدیران عامل زیر مجموعه دستور دادند تا برای روستاها دستگاه آب شیرین کن تهیه شود تا بتوانند آب مورد نیاز اهالی روستاها را در اختیارشان قرار دهند. با گذشت چند وقت از این موضوع هنوز این اقدام عملی نشده است و قول مساعد داده‌اند که به زودی این مشکل نیز برطرف ‌شود.

معضلات زیست‌محیطی موجود در عسلویه

امام جمعه عسلویه به معضلات زیست‌محیطی موجود در عسلویه اشاره کرد و گفت: وجود معضلات زیست محیطی موجب شده است تا سلامت و بهداشت مردم به خطر بیفتد و برخی افراد به امراض صعب‌العلاج مبتلا شوند و تعدادی نیز فوت کنند. پسآب رها شده صنایع در رودخانه و دریا نیز باعث شده است تا برای صیادان نیز مشکل درست شود و برای صید به مسافت‌های طولانی‌تری بروند.

حجت‌الاسلام هاشمی نژاد اظهار کرد: بنا به گفته کارشناسان، ۶۰-۷۰ نوع فلز و مایعات از این واحدهای صنعتی و پتروشیمی سوزانده می‌شود که گاهی با چشم قابل رویت نیستند اما برای بدن انسان‌ها مضر هستند و همین موارد باعث مشکلات زیادی برای مردم شده است و نگرانی و ترس زیادی را برای آن‌ها ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: هر چند تاسیسات نفتی، صنعتی، پتروشیمی و… به محیط‌های پیرامون خدماتی را ارائه کرده‌اند اما این قبیل خدمات مطلوب و ایده آل نیستند و تا رسیدن به شرایط مطلوب و معقول فاصله زیادی وجود دارد.

خطیب جمعه عسلویه تصریح کرد: مردم استان بوشهر و شهر عسلویه مردمانی قانع هستند و با وجود اینکه با این همه مشکل و معضل دست و پنجه نرم می‌کنند در خدمت نظام و دولت بوده و هستند. اما حداقل انتظار این است که شهری همچون عسلویه که بار صنعتی و اقتصادی کشور را به دوش می‌کشد دارای امکانات معقولی باشد.