معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار

اسکله‌ها و بنادر استان بوشهر به تجهیزات پیشرفته اطفا حریق مجهز شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر با تأکید بر توجه به راهکارهای پیشگیری از حوادث و سوانح در بخش‌های مختلف زیرساختی، گفت: تجهیز اسکله‌ها و بنادر صیادی و تجاری به تجهیزات پیشرفته اطفا حریق در اولویت قرار بگیرد.

به گزارش جنوب استان محمد هادی رستمیان ظهر امروز در ستاد مدیریت بحران استان بوشهر سامانه بارشی مونسون در مردادماه امسال را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: در جریان بارش باران در مردادماه امسال با صدور هشدارهای لازم از خسارت‌ها در بخش‌های مختلف کاسته شد.

وی با تأکید بر توجه به مهار آب‌های روان در نقاط مختلف شهری و روستایی بیان کرد: استحصال و ذخیره‌سازی آب باران با روش‌های گوناگون باید مورد توجه ویژه قرار داشته باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر لایروبی دهانه پل‌ها را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با جذب اعتبارات ملی از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در آستانه فصل بارندگی، لایروبی دهانه پل‌ها و مسیل‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

رستمیان از ساخت ۸۶۲ سازه آبخیزداری در استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تصویب اعتبارات لازم از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای اجرا سازه‌های آبخیزداری زمینه جذب اعتبار لازم برای تسریع این طرح‌ها در استان فراهم شود.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را بنادر و شیلات دانست و خاطرنشان کرد: همواره شناورهای سنتی در بخش‌های باری و صیادی دچار آتش‌سوزی می‌شود که تجهیز بنادر صیادی، تجاری و اسکله‌ها به تجهیزات پیشرفته اطفا حریق یک ضرورت است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر یکی از مشکلات مهم استان را تأمین آب شرب دانست و افزود: اکنون طرح‌های مهم آبرسانی در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که تسریع در تکمیل آب‌شیرین‌کن سیراف به جم برای تحقق مطالبات مردم در حل مشکل آب آشامیدنی در اولویت قرار دارد.

رستمیان با قدردانی از شرکت‌های توزیع نیروی برق و آب و فاضلاب استان بوشهر در خدمات‌رسانی مطلوب به جامعه هدف تصریح کرد: استان بوشهر در فصل گرما بدون هیچ تنش و بحران در بخش برق و آب سپری کرد که تلاش و خدمات مسئولان آب و فاضلاب و توزیع نیروی برق استان بوشهر ستودنی است.

در این جلسه با توجه به آغاز فصل پاییز راهکارهای لازم برای پیشگیری از خسارت در هنگام بارش باران ارائه شد.