شیخ جمالی

عمل به رهنمودهای امام صادق(ع) در راستای حفظ وحدت و تقریب است

امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان بیان کرد: امام جعفر صادق علیه السلام توصیه بر اتحاد و وحدت امت اسلام داشتند. افرادی که پیرو مکتب ایشان هستند باید از توصیه ها و رهنمود های ارزشمند آن حضرت پیروری نموده و در راستای وحدت و تقریب امت اسلامی گام بردارند.

به گزارش جنوب استان شیخ محمد جمالی، امام جمعه اهل سنت شهرستان کنگان با تأکید بر عمل به دستورات پیامبر اسلام(ص) و توصیه های امام صادق(ع)، اظهار داشت: امت اسلامی باید توصیه های پیامبر اسلام(ص) و بزرگان دین مانند امام جعفر صادق علیه السلام را عمل نموده و وحدت و همبستگی خود را حفظ کنند.

وی افزود: وحدت امت اسلامی بدون اتحاد و همدلی تحقق نمی باید زیرا وحدت و تقریب مقدمه پیروزی امت اسلامی است.

وی عنوان کرد: امام جعفر صادق علیه السلام در تمام مسائل مورد بحث جهان اسلام ار لحاظ علمی، صبر و بردباری زبانزد خاص و عام هستند؛ ایشان فرزند پیغمبر اکرم(ص) بودند و طبیعتاً یک شخصیت عادی نبودند.

وی تصریح کرد: دشمنان مکرراً درصدد ایجاد تفرقه و دوری هستند، آنان در مسائلی که نیاز به اتحاد دارند، با یکدیگر متحد می شوند و علیه اسلام و مسلمین صف آرایی می کنند. در مقابل امت اسلام که دارای خدای واحد، پیامبر واحد و کتاب واحد هستند، گاهی مسائلی را پیش می آورند که برای امت اسلامی می تواند آسیب رسان باشد.

وی در پایان تأکید کرد: امام جعفر صادق علیه السلام توصیه بر اتحاد امت اسلامی داشتند. افرادی که پیرو مکتب ایشان هستند باید از توصیه ها و رهنمودهای ارزشمند آ« حضرت پیروری نموده و در راستای وحدت و تقریب امت اسلامی گام بردارند.