امام جمعه بوشهر:

استان بوشهر در اقتصاد و ورزش کشور جایگاه مطلوبی ندارد

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با ظرفیت بزرگ اقتصادی و صنعتی، از جایگاه مطلوبی در عرصه اقتصاد ورزش برخوردار نیست که نیاز است مسئولان به ویژه صنایع و شرکت‌های بزرگ از ورزش استان بوشهر حمایت و پشتیبانی کنند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با  ظرفیت بزرگ اقتصادی و صنعتی، از جایگاه مطلوبی در عرصه اقتصاد ورزش برخوردار نیست که نیاز است مسئولان به ویژه صنایع و شرکت‌های بزرگ از ورزش استان بوشهر حمایت و پشتیبانی کنند.

امام جمعه بوشهر باتأکید بر انجام وظیفه در حوزه‌های فرهنگی، قضایی و امنیتی بر اساس نیازهای جامعه، پرفشاری حجم بالای تهاجم رسانه‌ای را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: به شدت جبهه رسانه‌ای استکبار جهانی، رسانه‌های بین‌المللی و جهانی در یک سازماندهی خاص، تهاجم گسترده علیه ایران اسلامی و مردم ایجاد کردند که بتوانند مدیریت اعتراضی کنند و اذهان را نسبت به ایران، انقلاب، آرمان‌ها، ارزش‌ها تغییر دهند و دور کنند.

حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه دشتستان ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر برازجان اظهار داشت: مشکل‌عدم تامین مالی سد دالکی، علیرغم رفت و آمد و بازدید مکرر مسئولین کشوری و قول مساعد برای تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز، متاسفانه تاکنون تامین نشده و در صورت‌عدم تامین اعتبار به گفته مسئولین تا فرا رسیدن فصل زمستان و بارش باران ممکن است باغات و مناطق پایین سد دالکی در معرض سیل قرار گیرند.

امام جمعه برازجان افزود: مسئولین مربوطه هر چه زوتر برای فعال شدن این پروژه چاره‌ای بیندیشید.

حجت الاسلام محمد پردل امام جمعه شبانکاره با بیان اینکه یکی از خواسته‌های به حق مردم بخش شبانکاره بخش توجه جدی به ورزش است، خاطر نشان کرد: این منطقه قهرمانان و استعدادهای زیادی دارد اما متأسفانه امکانات بسیار ضعیفی داریم و اداره کل ورزش و جوانان استان باید پاسخگو باشد.

امام جمعه بخش شبانکاره خاطر نشان کرد: برای بررسی مشکلات ورزشی بخش و نشستن پای صحبت و مشکلات ورزشکاران چندین بار از مدیرکل ورزش و جوانان استان برای حضور در این بخش دعوت کردیم، اما دلیل‌عدم حضور ایشان در منطقه شبانکاره که بارها ورزشکارانش در عرصه‌های ملی و جهانی افتخار آفرینی کرده‌اند را نمی‌دانیم، لذا مردم خواهان ورزش هستند و مسئولان باید به خواسته مردم توجه کنند.

حجت الاسلام محمود امام جمعه آبدان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: اولین اجلاس سراسری الگوی کشت محصولات کشاورزی و رونمایی و ابلاغ سند کشت محصولات استان‌ها در سال زراعی۱۴۰۱.۱۴۰۲ برگزار شد تا به واسطه اجرای این طرح مهم، کشور به امنیت غذایی پایدار و حاکمیت و اقتدار غذایی دست یابد که این اقدام ارزشمندی به شمار می‌رود.

خطیب نماز جمعه آبدان اضافه کرد: با توجه به اهمیت ورزش و کمک به فعالین این عرصه در بخش آبدان متاسفانه در دولت قبل افتتاح ناقص نمایندگی ورزش داشتم و این مساله همچنان ادامه دارد و امیدواریم که مسولان ورزش استان نسبت به این موضوع کار جهادی انجام بدهند.

حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر اهرم با تبریک ولادت با سعادت نبی گرامی السلام حضرت محمد مصطفی و امام جعفرصادق (ع) اظهارداشت:
تربیت و پرورش در مدارس جایگاهش رنگ باخته و نیازمند احیا است و این باید از سوی وزارت خانه و رؤسای قوای مقننه و مجریه اصلاح شود.

امام جمعه اهرم با اشاره به «تعیین تکلیف چاه‌های آب کشاورزان فاقد پروانه بهره برداری» گفت: لازم است مجموعه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی نسبت به این مساله، کشاورزان را معطل نکنند این هفته و آن هفته و این کمیسیون و آن کمیسیون مردم را سرگردان نکنند.

حجت الاسلام سیدعلی حسینی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر بیان اینکه سلامت غذا، در دسترس بودن غذا و ارزان بودن آن مهم است، اظهار داشت: ظاهراً بازار رها شده و نظارتی بر آن نیست که متولیان باید پیگیری و چاره اندیشی کنند.

امام جمعه دیر افزود: آتش زدن مسجد و قرآن کار ضد انقلاب است و در مقابل کسانی که در حوادث اخیر هیجان زده شدند باید کار فرهنگی کنیم اما با کسانی که با برنامه در اغتشاشات حضور داشتند باید برخورد قاطع شود.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به دیدار اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: در این دیدار بیانات مقام معظم رهبری عمدتاً حول دو محور اصلی تبیین و جایگاه مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسئولیت‌هایی که که متوجه این مجمع و بحث حوادث اخیر کشور بود.

امام جمعه گناوه گفت: دشمن از ابزار رسانه و سلطه اقتصادی برای تأثیرگذاری بر افکار مردم تبه ویژه جوانان استفاده می‌کند باشد که باید هوشیار و بصیرت افزایی کنیم. و لذا مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که هیجانی عمل کردند باید نسبت به آنها کار فرهنگی انجام داد.